نسل جوان ما نیازمند آشنایی با هنر فاخر است
کد خبر: 4182144
تاریخ انتشار : ۲۴ آبان ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۲
رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم:

نسل جوان ما نیازمند آشنایی با هنر فاخر است

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: امروز نسل جوان ما سخت نیازمند آشنایی با هنر فاخر است؛ وگرنه دشمنانی که برای تأثیرگذاری از هنر استفاده می‌کنند، با زبانی جوان‌پسند، خلاق و پر جاذبه، نگاه‌ها و دل‌های نسل جوان را به خود معطوف خواهند ساخت.

سیدهاشم حسینی بوشهری، رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه

به گزارش خبرنگار ایکنا به نقل از روابط عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، آیت‌الله سیدهاشم حسینی بوشهری، رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه امروز چهارشنبه ۲۴ آبان در دیدار جمعی از مدیران و فعالان حوزوی عرصه هنر با اشاره به برخی از اقدامات انجام شده در عرصه هنر در حوزه علمیه، از جمله جشنواره هنر‌های آسمانی، اظهار کرد: کار‌های خوبی در عرصه هنر توسط حوزویان انجام شده است. از فعالیت‌های هنری علما در بُعد خطاطی، شعرسرایی و نویسندگی گرفته تا آنچه امروز به عنوان جشنواره هنر‌های آسمانی و اقداماتی از این قبیل در حوزه به راه افتاده است.

وی دغدغه‌مندی نسب به تقویت جایگاه هنر در حوزه علمیه را دغدغه‌ای به جا توصیف کرد و افزود: امروز حوزه علمیه به خوبی میزان تأثیرگذاری زبان هنر در جامعه را لمس کرده است؛ بنابراین هرگونه ترک فعل در این عرصه، شایسته‌ ما که به دنبال هدایت‌گری در جامعه هستیم، نیست.

امام جمعه قم ادامه داد: نباید فقط نظاره‌گر این باشیم که دشمنان اهداف پلید خود را از طریق هنر پیگیری می‌کنند و ما فقط افسوس بخوریم.

نائب رئیس مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: امروز نسل جوان ما سخت نیازمند آشنایی با هنر فاخر است؛ وگرنه دشمنانی که برای تأثیرگذاری از هنر استفاده می‌کنند، با زبانی جوان‌پسند، خلاق و پر جاذبه، نگاه‌ها و دل‌های نسل جوان را به خود معطوف خواهند ساخت.

وی افزود: دشمنان برای هنر به عنوان یک وسیله برای رسیدن به اهداف خود سرمایه‌گذاری زیادی کرده‌اند؛ اما در نهایت این سخن حق است که پیروز خواهد شد، چرا که آموزه‌های اسلامی از وحی و فطرت انسانی سرچشمه می‌گیرند.

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه ضمن ابراز آمادگی این شورا برای بررسی هرگونه طرح و سند پیشنهادی به منظور تقویت و نظام‌بخشی به عرصه‌های مختلف هنری در حوزه علمیه، گفت: نسبت به مسئله هنر یک سیر تکاملی در حال رخ دادن است؛ ولی کاملاً واقفیم که بین آنچه که اتفاق می‌افتد و آنچه که باید اتفاق بیافتد، فاصله زیاد است.

وی با اشاره به پیشنهاد ارائه شده مبنی بر مدیریت متمرکز عرصه‌های هنری در حوزه‌های علمیه خاطر نشان کرد: پیشنهاد خود را در هر قالبی که برای تحقق اهداف خود مناسب می‌دانید، به صورت مدون و با هماهنگی مدیریت حوزه‌های علمیه، به گونه‌ای که هم شأن و منزلت حوزه حفظ بشود و هم نیاز‌های جامعه در بُعد هنر، اعم از معرفی داشته‌ها و آنچه تاکنون اتفاق افتاده و دیده‌بانی و پاسخ به فعالیت‌های مخرب دشمنان تأمین شود، به دبیرخانه شورای عالی ارائه دهید تا با همفکری شما توسط شورای عالی مورد بررسی قرار گیرد.

انتهای پیام
captcha