یادواره شهدای دانش‌آموز و امنیت در آذربایجان غربی برگزار شد
کد خبر: 4179395
تاریخ انتشار : ۱۱ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۰

یادواره شهدای دانش‌آموز و امنیت در آذربایجان غربی برگزار شد

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه ارومیه گفت: بیانیه گام دوم انقلاب به نسل جدید اشاره دارد و تمدن سازی اسلامی برعهده دانش‌آموزان است و این قشر غیرتمند باید به تاریخ تسلط کافی داشته باشند.

سرهنگ قهرمان عیوضلو فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه ارومیهبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌غربی، سرهنگ قهرمان عیوضلو، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه ارومیه 10 آبان ماه در مراسم یادواره شهدای دانش‌آموز و امنیت ضمن گرامیداشت سالگرد شهادت شهید فهمیده و هفته بسیج اظهار کرد: بیانیه گام دوم انقلاب به نسل جدید اشاره دارد و تمدن‌سازی اسلامی برعهده دانش‌آموزان است و این قشر غیرتمند باید به تاریخ تسلط کافی داشته باشند و از گذشتکان عبرت گیرند و امام علی(ع) فرموده: «آنقدر تاریخ خوانده‌ام مثل این است که با گذشتگان زندگی کردم». 

وی افزود: دانش‌آموزانی که آینده‌ساز جامعه هستند باید آینده‌نگر بوده و توانایی تجزیه و تحلیل تاریخ را داشته باشند، رژیم صهیونیستی در افکار بین‌المللی به عنوان ارتش شکست‌ناپذیر بود که در اتفاقات اخیر این هیمنه به دست گروه مقاومت غزه شکسته شد. 

سرهنگ عیوضلو بیان کرد: هدف نهایی دشمن مستکبر استفاده از مسلمانان برای نابودی مسلمانان است و تلاش می‌کند اسلام را از بین ببرد ولی ما با با هدف گسترش اسلام گام برمی‌داریم. 

وی ادامه داد: در حال حاضر شاهد بیداری اسلامی در سراسر جهان هستیم و این بیداری از انقلاب اسلامی ایران آغاز شده و آرمان‌ شهدا شکل‌گیری تمدن نوین اسلامی است و نسل اول انقلاب را آغاز و صادر کرد و دانش‌آموزان باید تمدن سازی کنند. 

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه ارومیه تصریح کرد: اولین درسی که شهدا به ما دادند اقدام به موقع است و دشمنان به این نتیجه رسیدند که ایران با تفکرات خود تهدید بزرگ برای استکبار جهانی محسوب می‌شود. 

وی گفت: با اصلاح فرهنگ و باور ما زندگی در جامعه رو به ترقی و رشد خواهد بود و منشا فرهنگ غنی ما قرآن، ائمه اطهار (علیهم‌السلام) و امامین انقلاب است که قدرت نرم ما نیز از این موضوعات ناشی می‌شود. 

قاسم حشمتی، مدیر آموزش و پرورش ناحیه 2 ارومیه نیز در این مراسم اظهار کرد: یاد و خاطره شهدایی که در زمان خود احساس نیاز کرده و قلم بر زمین گذاشتند و اسلحه به دست گرفتند و در میادین نبرد حاضر شدند تا ما امروز در مقابل استکبار کمر خم نکنیم را گرامی می‌داریم. 

وی افزود: از خداوند می‌خواهیم به ما عنایتی کند تا ما شرمنده خون پاک شهدا نشویم و شهدای زیادی حدود 20 هزار شهید تقدیم نظام شده است و اگر تعداد آن‌ها را به تعداد میزهای مدیریت تقسیم کنیم حدود 70 شهید می‌رسد و پشت هر میز مدیریت یک کربلای بزرگ نهفته است. 

حشمتی بیان کرد: مدیران نباید با رفتار و کارهای ناشایست خون شهدا را پایمال کنند و ما حمایت قاطع خود را از جانفشانی‌های مردم غزه در مقابل استکبار جهانی و رژیم غاصب صهیونیستی اعلام داشته و امیدواریم به زودی نماز جمعه و زیارت خود را در مسجدالاقصی بجا بیاوریم.

انتهای پیام
captcha