برپایی 25 موکب در حرم حضرت معصومه(س)
کد خبر: 4177794
تاریخ انتشار : ۰۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۰

برپایی 25 موکب در حرم حضرت معصومه(س)

مدیر حرم بانوی کرامت با بیان اینکه در ایام رحلت شهادت‌گونه حضرت معصومه(س) ۲۵ موکب در صحن‌های پیامبر اعظم (ص) و جوادالائمه (ع) به زائران خدمت‌رسانی می‌کنند، گفت: از این تعداد موکب، ۱۴ موکب عراقی و ۱۱ موکب ایرانی هستند که از استان‌های مختلف در حرم مطهر بانوی کرامت حضور دارند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین صفر فلاحی، مدیر حرم مطهر بانوی کرامتبه گزارش ایکنا از قم، به نقل از پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه(س)، حجت‌الاسلام‌والمسلمین صفر فلاحی، مدیر حرم مطهر بانوی کرامت در گفت‌وگویی خبری در رابطه‌ با آمادگی حرم مطهر بانوی کرامت برای میزبانی از عزاداران شهادت حضرت معصومه(س)، ضمن عرض تسلیت ایام شهادت ایشان اظهار کرد: خادمان آستان مقدس بانوی کرامت مانند سال‌های گذشته آمادگی دارند که از زائران و مجاوران حرم به‌صورت شایسته استقبال و میزبانی کنند.

 وی با بیان اینکه امسال به‌ گونه‌ای برنامه‌ریزی شده تا هیئات مذهبی، مجموعه‌های مردمی و خیران شرایط و زمینه بهتری برای مشارکت در میزبانی از زائران و عزاداران داشته باشند، افزود: خادمان حرم مطهر نیز در بخش‌های مختلف دربانی، انتظامات، کفشداری، امانت‌داری، خدمات سالمندان، حافظان حریم حرم، خدمات اماکن و خدمات زائر در کنار هم دیگر تلاش می‌کنند تا خدمات مطلوبی را ارائه دهند.

 مدیر حرم مطهر بانوی کرامت با بیان اینکه به‌واسطه حضور خیل زائران و عزاداران از سراسر کشور، فراخوان حضور فوق‌العاده خادمان افتخاری در بخش‌های مختلف خدماتی داده شده است، بیان کرد: در بخش پذیرایی از زائران نیز علاوه‌بر ارائه خدمات در چایخانه‌ها، مهمان‌سرای حضرت معصومه (س) نیز فعال است.

 وی با بیان اینکه ۲۵ موکب در صحن‌های پیامبر اعظم (ص) و جوادالائمه (ع) به زائران خدمت‌رسانی می‌کنند، ادامه داد: از این تعداد موکب، ۱۴ موکب عراقی و ۱۱ موکب ایرانی هستند که از استان‌های مختلف در حرم مطهر بانوی کرامت حضور دارند و به‌طور میانگین هر موکب در هر روز بیش از ۶ هزار پرس صبحانه، ناهار و شام در میان زائران توزیع می‌کند.

 فلاحی با اشاره به اسکان زائران و عزاداران حضرت معصومه (س) در ایام شهادت ایشان گفت: زائر سرای کوثر مانند گذشته در خدمت زائران است و اگر لازم شود، مانند مناسبت‌های دیگر از ظرفیت بالکن‌های شبستان امام خمینی(ره) و شبستان نجمه خاتون(س) برای اسکان زائران استفاده می‌شود.

 وی تأکید کرد: مجموعه خادمان آستان مقدس بانوی کرامت در حوزه‌های مختلف پشتیبانی، اجرایی، فنی مهندسی، معاونت فرهنگی، مدیریت‌های مختلف و مجموعه‌های امنیتی، حفاظتی و حراستی دست‌به‌دست هم دادند تا بتوانند خدمت خوبی برای عزاداران و زائران داشته باشند.

انتهای پیام
captcha