برپایی مرحله کشوری مسابقات قرآن نیروی زمینی سپاه
کد خبر: 4175449
تاریخ انتشار : ۲۳ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۵

برپایی مرحله کشوری مسابقات قرآن نیروی زمینی سپاه

مرحله کشوری چهل و دومین دوره مسابقات قرآن نیروی زمینی سپاه با حضور بیش از 26 نفر در بخش آقایان و با تغییراتی نسبت به دوره قبل برگزار می‌شود.

برگزاری مرحله کشوری مسابقات قرآن نیروی زمینی سپاه

به گزارش ایکنا، چهل و دومین دوره مسابقات سراسری قرآن نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ویژه نیروهای پایور، وظیفه و بازنشستگان در بخش آقایان دوشنبه 24 مهرماه با حضور بیش از 260 نفر و به مدت یک روز برگزار می‌شود.

مراحل ابتدایی این مسابقات با حضور 1563 نفر در مراحل مقدماتی و نیمه‎نهایی و در 17 استان کشور برگزار شده و برگزیدگان به مرحله سراسری راه پیدا کرده‌اند. آیین اختتامیه مرحله نهایی این مسابقات هم شامگاه دوشنبه 24 مهرماه با حضور فرماندهان نیروی زمینی سپاه برپا می‌شود. 

این مسابقات در رشته‌های قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، حفظ کل، حفظ 25 جزء، حفظ 20 جزء، حفظ 15 جزء، حفظ 10 جزء، حفظ پنج جزء، حفظ موضوعی قرآن و مفاهیم قرآن کریم برگزار می‌شود. 

داوران این مسابقات علی‌اکبر حنیفی، سیدمحسن موسوی‌بلده، محمدحسین سعیدیان، مهدی قره‌شیخلو، محمدرضا پورزرگری، حمیدرضا احمدی‌وفا، علی قاسم‌آبادی، محسن یاراحمدی و زین‌العابدین هستند. 

از جمله تغییرات این دوره از مسابقات نسبت به ادوار قبل اضافه شدن رشته حفظ موضوعی قرآن کریم به مسابقات است. از دیگر تغییرات این دوره باید به اضافه شدن بخش بازنشستگان به مسابقات اشاره کرد. برگزیدگان این مسابقات به مرحله کشوری مسابقات سراسری قرآن کل نیروهای سپاه راه خواهند یافت.

دارالقرآن نیروی زمینی سپاه برای افرادی که از این نیرو در مرحله کشوری مسابقات سراسری قرآن کل نیروهای سپاه حائز رتبه شوند، معادل جایزه کسب کرده در آن مرحله را از سوی نیروی زمینی سپاه دریافت خواهند کرد. 

همچنین دارالقرآن نیروی زمینی سپاه برای ارتقای سطح شرکت‌کنندگان دوره بازآموزی را با حضور جمعی از اساتید کشوری که در گروه داوری این مسابقات حضور دارند، طی روزهای شنبه و یکشنبه 22 و 23 مهرماه برنامه‌ریزی کرده است. 

انتهای پیام
captcha