قرآن باید در متن زندگی فردی و اجتماعی تجلی داشته باشد
کد خبر: 4133130
تاریخ انتشار : ۲۱ فروردين ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۳
سردار حسین سلامی:

قرآن باید در متن زندگی فردی و اجتماعی تجلی داشته باشد

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: قرآن باید در متن زندگی فردی و اجتماعی انسان‌ها قرار گیرد زیرا برای هر پرسشی در قرآن جواب وجود دارد.

به گزارش ایکنا، آیین سومین محفل انس با قرآن کریم و اولین جشنواره قرآنی سپاه پاسداران، امروز ۲۱ فروردین در ستاد فرماندهی کل سپاه مسجد الغدیر برگزار شد.

در ابتدای این جلسه پس از تلاوت آیاتی از کلام‌الله مجید، سردار حسین محبی، دبیر قرارگاه قرآنی نور سپاه در سخنانی تصریح کرد: امیدوارم این جشنواره مقدمه‌ای باشد برای جریان‌سازی بیشتر قرآنی در سپاه پاسداران. این رویداد از چند ماه پیش کار جشنواره‌ای خود را آغاز کرد.

وی با بیان اینکه برای برگزاری بهتر جشنواره از کارشناسان بسیار خبره بهره بردیم، اظهار کرد: تمام برگزیدگان این جشنواره توسط فعالیت دقیق کارشناسان در حوزه‌های میدانی انتخاب شدند. امروز اولین جشنواره قرآنی سپاه در محضر فرمانده کل سپاه و نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران برگزار می‌شود.

بخش بعدی مراسم به برنامه «پرسش از محضر پروردگار» اختصاص داشت که خانم غفاری اجرای آن را برعهده داشت. در این قسمت سؤالات روز جامعه مطرح و جواب آن از دل آیات پاسخ داده می‌شد.

در ادامه، نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران لوح تقدیر به سردار سلامی اهدا کرد و سپس، برادران بسیجی محمد هادی و محمدعلی اسلامی حافظان قرآن کریم به اجرای برنامه پرداختند. آن‌ها سؤالات مطرح شده پیرامون آیات قرآن را به صورت دقیق جواب می‌دادند. همچنین حسین قلعه‌نوییان، حافظ بسیجی برنامه ابتهال‌خوانی و مناجات‌خوانی اجرا کرد.



 

همچنین سردار حسین سلامی، فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بیان کرد: این برنامه از دلنشین‌ترین و زیباترین جلساتی بود که در سال‌هایی که به عنوان خادم و پاسدار در سپاه حضور دارم، در آن شرکت کرده‌ام. در همین راستا جا دارد از تمامی مجاهدت‌ها و تلاش‌های ارزنده‌ای که انجام شده، کمال تشکر را داشته باشم.

وی افزود: تشکر دیگر من از نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران است. همچنین باید از سردار حسین محبی نیز بابت برگزاری این جشنواره تشکر داشته باشم. قرارگاه قرآنی نور، بایستی این کتاب نور را در متن جان و پیکر سپاه و بسیجیان جاری کند.

سردار سلامی با بیان اینکه قرآن باید در متن زندگی اجتماعی و فردی تجلی داشته باشد، تأکید کرد: علمایی که در عرصه قرآن فعالیت می‌کنند، قابل تقدیر هستند. پاسداران هم صاحب خرد هستند هم توشه تقوا دارند.

وی با اشاره به اینکه خانه پاسداران و بسیجیان میدان رفعت بخشیدن به این نور (قرآن) است، گفت: خانه پاسداران به واسطه ذکر الهی، صبح و شام، رفعت می‌یابد زیرا در آن خانه‌ها، مردان و زنانی هستند که تجارت، آن‌ها را از یاد خدا منصرف نمی‌کند.

سردار سلامی با بیان اینکه ما پاسدار قرآنی هستیم که نسخه کلام سعادت بشر است، اظهار کرد: قرآن کتابی است که هر آنچه قواعد بشر لازم دارد، در آن موجود است.

وی افزود: تمام منطقه، ما را به سمت نرمش با دشمنان خدا سوق می‌دهد اما با اتکا به آیات قرآن، این تلاش هیچگاه به نتیجه نمی‌رسد. لازم به ذکر است ما هیچگاه نخواهیم توانست دشمنان را راضی کنیم مگر اینکه بخواهیم از مرام آن‌ها پیروی کنیم، اتفاقی که هیچگاه رخ نخواهد داد.

وی با بیان اینکه در همه امور باید از قرآن پیروی کرد، گفت: قرآن به روشنی صورت دوست و دشمن را ترسیم می‌کند. ان‌شاءلله همه فرماندهان سپاه و علما امسال را همانند گذشته قرآنی سپری کنند.

در بخش انتهایی این مراسم، برگزیدگان بخش‌های مختلف اعلام و مورد تقدیر قرار گرفتند.

نیروی هوافضای سپاه پاسداران

سردار سرتیپ پاسدار امیرعلی حاجی‌زاده 

حجت‌الاسلام و المسلمین علی رضایی 

سرهنگ پاسدار علیرضا رئیسی 

ستوان یکم پاسدار رحمان جامه بزرگ

نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی 

دریادار پاسدار علیرضا تنگسیری 

حجت‌الاسلام المسلمین عبدالحمید رئیسی 

سرهنگ پاسدار عبدالعظیم بهرامی 

سرهنگ دوم پاسدار محمد علی صفاری 

نیروی زمینی سپاه پاسداران 

سردار سرتیپ پاسدار علی اکبر پورجمشیدیان 

کارمند پاسدار محمد رضا زین العابدین

سازمان بسیج مستضعفین 

سردار سرتیپ پاسدار غلامرضا سلیمانی 

حجت‌الاسلام و المسلمین محمدرضا توسیرکانی

سپاه فجر استان فارس

سردار سرتیپ پاسدار یدالله بوعلی 

حجت‌الاسلام و المسلمین محمود محمودی‌زاده 

سرهنگ پاسدار جلال یارمحمدی 

سپاه حضرت ولیعصر(عج) استان خوزستان 

سردار سرتیپ پاسدار حسن شاهوار 

حجت‌الاسلام و المسلمین عبدالرضا رستگار 

سرهنگ پاسدار محمدرضا نعمتی 

سپاه امام حسن مجتبی (ع) استان البرز

سردار سرتیپ پاسدار علیرضا حیدرنیا

حجت‌الاسلام و المسلمین علی مراد یوسفی

سروان پاسدار علی گل دوست
انتهای پیام
captcha