رابطه بین علاقه و تقلید در تلاوت قرآن + فیلم
کد خبر: 4175219
تاریخ انتشار : ۲۲ مهر ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۴
شنبه‌های آموزشی / ۴

رابطه بین علاقه و تقلید در تلاوت قرآن + فیلم

چهارمین بسته آموزش تقلید تلاوت قرآن به بیان رابطه بین علاقه و تقلید در تلاوت قرآن پرداخته است.

به گزار‌ش ایکنا، چهارمین قسمت از بسته ۵۰ قسمتی آموزش تقلید در تلاوت قرآن، با تدریس علی محرابی، قاری، مدرس و حافظ قرآن، که از سوی مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه تهیه و تولید شده، منتشر شد.

هر قسمت این بسته روزهای شنبه هر هفته در صفحات مجازی این خبرگزاری و سازمان منتشر می‌شود. چهارمین قسمت از بسته آموزشی تلاوت تقلیدی به ویژگی‌های این نوع تلاوت اختصاص یافته است که در ادامه فیلم و متن آن را می‌بینید؛

«رابطه بین تلاوت و سبکی که باید تقلید کرد چیست؟»

گاهی اوقات می‌شود که ما به یک سبک تلاوت علاقه زیادی داریم در حالی که این سبک تقلید برای ما مناسب نیست. در این مواقع نباید تقلید کرد.

برخی اوقات شما از یک تلاوت و سبک خوشتان نمی‌آید، اما به شما می‌گویند که اینگونه سبک‌ها را تقلید کنید و لذا شما باید به استاد خود اعتماد کنید، چراکه در خیلی از مواقع علاقه با فهم ایجاد می‌شود، یعنی شما وقتی ریزه‌کاری‌ها را درک می‌کنید، علاقه هم بعدش به وجود می‌آید.

اما حالت سوم از همه بهتر است. آن هم این است که به تلاوتی که تقلید می‌کنید علاقه‌ داشته باشید و این کار باعث می‌شود ما ریزه‌کاری‌ها را مورد توجه قرار دهیم، دریافت دقیق‌تری نسبت به جزئیات داشته باشیم و در نهایت کیفت تلاوتمان بیشتر شود.

انتهای پیام
captcha