مجمع به روش‌شناسی فقه مقارن توجه بیشتری داشته باشد
کد خبر: 4172516
تاریخ انتشار : ۱۰ مهر ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۲
آیت‌الله مبلغی در دیدار دبیرکل مجمع جهانی فقه اسلامی:

مجمع به روش‌شناسی فقه مقارن توجه بیشتری داشته باشد

آیت‌الله احمد مبلغی ضمن تمجید از نگاه‌ها و تلاش‌های قطب سانو در جهت تقویت اندیشه‌های فقه اسلامی و ارتقای آن در جهان اسلام، پیشنهاد کرد که مجمع جهانی فقه اسلامی در کنار بررسی موضوعات جدید، به طرح و بررسی روش‌شناسی فقه مقارن نیز توجه بیشتری داشته باشد.

مجمع به روش‌شناسی فقه مقارن توجه بیشتری داشته باشدبه گزارش ایکنا، در دیدار آیت‌الله احمد مبلغی؛ نماینده جمهوری اسلامی در مجمع جهانی فقه اسلامی با قطب سانو؛ دبیرکل این مجمع که در جده برگزار شد، دبیرکل مجمع گفت: مجمع جهانی فقه اسلامی بر اساس مصوبه خود در یکی از اجلاس‌ها که سال‌ها پیش در اردن برگزار شد، هشت مذهب را به رسمیت می‌شناسد که از جمله مذهب فقه جعفری است.

وی افزود: مجمع در مطالعات و بررسی‌های خود به این مذاهب توجه دارد و درصدد ایجاد کتابخانه‌ای بسیار بزرگ بر این پایه است.

او با بیان اینکه بررسی‌ها و مطالعات در این مجمع بر اساس اصالت‌های فقه اسلامی و با توجه به زمان و واقعیت‌های ناشی از تحولات زمانه انجام می‌گیرد، افزود: نتایج این مطالعات در سند‌های نهایی و خروجی این مجمع منتشر می‌شود.

قطب سانو با ذکر خاطراتی از مرحوم آیت‌الله تسخیری در مجمع فقه اسلامی، تلاش و نگاه‌های آن مرحوم را در تعامل با مجمع فقه اسلامی سازنده توصیف نمود.

مجمع به روش‌شناسی فقه مقارن توجه بیشتری داشته باشد

آیت‌الله احمد مبلغی نیز ضمن تمجید از نگاه‌ها و تلاش‌های دکتر قطب سانو در جهت تقویت اندیشه‌های فقه اسلامی و ارتقای آن در جهان اسلام، پیشنهاد کرد که مجمع در کنار بررسی موضوعات جدید، به طرح و بررسی روش‌شناسی فقهی مقارن نیز توجه بیشتری داشته باشد. وی گفت: در این صورت جریان مفاهمه در گفت‌وگو‌ها و بررسی‌های فقهی شتاب بیشتر و عمق و همگرایی افزون تری پیدا می‌کند.
در این دیدار دو طرف بر توسعه تعامل هرچه بیشتر علمی و علمایی تاکید نمودند.

 

انتهای پیام
captcha