قدردانی دانشگاهیان کشور از سخنرانی رئیس‌جمهور در سازمان ملل
کد خبر: 4170544
تاریخ انتشار : ۰۱ مهر ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۴
جعفرپور بیان کرد:

قدردانی دانشگاهیان کشور از سخنرانی رئیس‌جمهور در سازمان ملل

قائم‌مقام معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم با اشاره به دفاع جانانه رئیس‌جمهور از ساحت مقدس قرآن کریم در نشست سالانه سازمان ملل متحد گفت: به نمایندگی از جامعه دانشگاهی از این اقدام رئیس‌جمهور قدردانی می‌کنم.

قدردانی دانشگاهیان کشور از سخنرانی رئیس جمهور در سازمان ملل

رشید جعفرپور، قائم‌مقام معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا با اشاره به سخنرانی رئیس جمهور در سازمان ملل متحد گفت: محتوای این سخنرانی، دفاع از حقانیت و مظلومیت قرآن کریم و تأکید بر رعایت نکردن حقوق ادیان الهی از سوی دولت‌های غربی بود.

وی با اشاره به اینکه در دنیا بیش از دو میلیارد مسلمان معتقد به این کلام الهی هستند، افزود: در راستای قرآن‌سوزی‌هایی که در کشورهای اروپایی اتفاق افتاد نه تنها سازمان ملل و سازمان‌های بین‌المللی هیچ تصمیمی در مورد آن نمی‌گیرند، بلکه دولت‌های غربی به چنین اقدامی مجوز داده  از آن حمایت می‌کنند.

جعفرپور با تأکید بر اینکه دفاع جانانه رئیس‌جمهور از قرآن افشاکننده رویکرد دوگانه غرب نسبت به ادیان و اقلیت‌ها بود، تصریح کرد: در کنار این اقدام، باید به در دست گرفتن قرآن کریم به صورت نمادین در جمع سران کشورهای مختلف دنیا و در نشست سازمان ملل نیز به عنوان یک اقدام خوب دیگر در این سخنرانی اشاره کرد. 

قرآن در دست رئیس‌جمهوری ایران

قائم‌مقام معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری اظهار کرد: از طرف جامعه دانشگاهی و به ویژه دانشجویان و اساتید قرآنی کشور از عملکرد رئیس جمهور و دفاع از ساحت قرآن کریم در سازمان ملل تقدیر می‌کنم و ان‎‌شا‌ءالله این رویکرد در بین دیگر مسئولان کشور هم ساری و جاری شود و با اهتمام مسئولان و حمایت جامعه قرآنی، کلام وحی همیشه در استعلاء و در جایگاه واقعی خود حضور داشته باشد. 

وی در پایان گفت: امیدوارم جایگاه قرآن که مسیر هدایت و رشد انسان‌ها را در خود دارد به عنوان کتاب آسمانی همه انسان‌های روی زمین شناخته شود و هدایتگر همه انسان‌های روی زمین باشد، چرا که پیام‌های قرآن برای همه انسان‌ها است.

انتهای پیام
captcha