توجه ویژه موکب‌داران به تبلیغ و ترویج قرآن در ایام اربعین
کد خبر: 4165726
تاریخ انتشار : ۰۸ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۷:۵۰
آل‌احمد خواستار شد

توجه ویژه موکب‌داران به تبلیغ و ترویج قرآن در ایام اربعین

دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی از رایزنی با موکب‌داران ایرانی و عراقی برای توجه ویژه به قرآن کریم در ایام اربعین خبر داد و گفت: این مواکب امسال در قالب شعار «اربعین در پناه قرآن» فعالیت‌های ویژه خواهند داشت.

سیدمحمدجواد آل‌احمد، دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی

سیدمحمدجواد آل‌احمد، دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی، در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا با اشاره به ایام اربعین و همزمانی این ایام با هتک حرمت قرآن کریم در برخی کشورهای غربی، بر لزوم اجرای برنامه‌های قرآنی در مسیر پیاده‌روی اربعین تأکید کرد و گفت: ایام اربعین بهترین فرصت برای نشان دادن اوج ارادت و رابطه قلبی مسلمانان با قرآن کریم است.

وی با اشاره به اینکه تمامی دستگاه‌ها و نهادهای قرآنی و فعالان این حوزه به هر شکل و وجه ممکن باید در راستای ترویج قرآن کریم و تبیین آیات الهی به خصوص در این برهه گام بردارند، تصریح کرد:‌ در همین راستا با موکب‌داران داخلی و برخی از مواکب کشور عراق رایزنی شده است تا در راستای مقابله به جسارت صورت گرفته، اقداماتی را انجام دهند.

دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی به اعلام آمادگی هر دو طرف برای اجرای این قبیل برنامه‌ها اشاره کرد و افزود:‌ با توجه به جسارت ناجوانمردانه که به ساحت مقدس قرآن کریم انجام شده است، لازم است یک کار منسجم قرآنی انجام شود. در همین راستا قرار شده است این مواکب شعار «اربعین در پناه قرآن» را دنبال کنند. 

آل‌احمد تصریح کرد: قبل از هر چیز لازم است تمام زائران به هنگام عزیمت با قرآن بدرقه شوند، کما اینکه این کار هم صورت گرفته است. همچنین پس از زیارت اربعین در ظهر روز اربعین تمامی مواکب تلاوت قرآن خواهند داشت. تصاویر و فیلم‌های مربوط به این تلاوت به صورت زنده در شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی قابل دسترسی خواهد بود.

دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی با اشاره به اینکه همه ما تحت لوای قرآن کریم هستیم، اظهار کرد: قرآن، ناجی تمام گرفتاری‌های بشری است و با تمسک به قرآن می‌توانیم به اهداف مد نظر برسیم، هر چه از قرآن دوری کنیم با لطمات جبران‌ناپذیر مواجه خواهیم بود.

وی در ادامه بیان کرد: سکوت در برابر جسارت به قرآن جفای به قرآن است و لذا اربعین امسال باید نشان دهیم که راه‌پیمایان روز اربعین در پناه قرآن خواهند بود و این ره‌توشه‌ای برای همه خواهد بود. 

آل‌احمد با اشاره به اینکه توجه به منویات مقام معظم رهبری در امر قرآن کریم از دیگر وظایف فعالان حوزه قرآن کریم است، اظهار کرد: اگر تنها به اجرای منویات معظم له اقدام کنیم، بدون شک شاهد رشد و اعتلای فرهنگ قرآنی در جامعه خواهیم بود،‌ رشدی که در نهایت غالب شدن گفتمان قرآنی در تمام سطوح را به دنبال خواهد داشت.

دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی با تأکید بر اینکه توجه به قرآن در جامعه بعد از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی رشد چشمگیری داشت، گفت: این رشد در ادوار مختلف اوج و فرودهایی داشته است. باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی شود که این وضعیت به دوران اوج خود بازگردد و تا رسیدن به قله به این حرکت ادامه دهد.

انتهای پیام
captcha