پذیرش ۴۰ اثر در دبیرخانه همایش «سالک الی الله»
کد خبر: 4169944
تاریخ انتشار : ۲۸ شهريور ۱۴۰۲ - ۲۳:۳۹

پذیرش ۴۰ اثر در دبیرخانه همایش «سالک الی الله»

دبیر کمیته علمی همایش «سالک الی الله»، گفت: از آبان سال گذشته ۷۰ مقاله به دبیرخانه ارسال شده که از این تعداد ۴۰ مقاله در دبیرخانه واجد ویژگی‌های علمی تشخیص داده شد.

به گزارش ایکنا از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین مسعود آذربایجانی، دبیر کمیته علمی همایش «سالک الی الله» در نشست خبری این همایش با موضوع تبیین سیره و اندیشه اخلاقی، تربیتی و مهدوی آیت‌الله ناصری که امروز ۲۸ شهریورماه با حضور اصحاب رسانه در سالن جلسات شهرداری قم برگزار شد، رویکرد علمی و پژوهشی همایش را مورد توجه قرار داد و اظهار کرد: وجود عالمان ربانی در جامعه در حقیقت مهم‌ترین پشتیبانی دینی مردم است و می‌تواند آموزه‌های دینی را در جامعه محقق کند.

وی اضافه کرد: به همین جهت پس از ارتحال آیت‌الله ناصری تصمیم بر این شد که همایشی با هدف معرفی، تبیین و در حقیقت ارائه سیره و اندیشه ایشان در ابعاد سه‌گانه اخلاقی، تربیتی و مهدوی به جامعه برگزار شود.

دبیر کمیته علمی همایش «سالک الی الله»، ادامه داد: امروز به دلایل مختلف ارتباط جامعه با علما کاهش پیدا کرده است لذا معرفی الگو‌هایی مانند آیت الله ناصری می‌تواند این خلاء را برطرف کند و زمینه ساز الگو سازی‌های آینده باشد.

وی در خصوص محور‌های همایش عنوان کرد: در محور اخلاقی عناوینی همچون اخلاق بندگی، اخلاق فردی، اخلاق خانوادگی، اخلاق اجتماعی؛ در محور تربیتی عناوینی همچون تربیت عبادی -معنوی، دینی - اعتقادی، خانوادگی- اجتماعی، علمی-آموزشی و اخلاقی- عرفانی را دنبال کردیم.

 آذربایجانی اضافه کرد: در محور سوم همایش، سیره و اندیشه مهدوی آیت‌الله ناصری در محور‌های شش گانه؛ معرفت، محبت، اطاعت، توسل، انتظار و دعوت تعیین شده است.

وی بیان کرد: تقریبا از آبان سال گذشته ۷۰ مقاله به دبیرخانه ارسال شده که از این تعداد ۴۰ مقاله در دبیرخانه واجد ویژگی‌های علمی تشخیص داده شد.

دبیر کمیته علمی همایش «سالک الی الله»، با بیان اینکه بخشی از مقالات همایش به صورت سفارشی و بخشی هم در قالب فراخوان بوده است، افزود: ۲۲ پیش نشست در شهر‌های قم، تهران، مشهد و تبریز برگزار شده که بخشی از اهداف علمی این همایش را تامین کردند.

آذربایجانی آماده سازی آثار آیت‌الله ناصری را از دیگر فعالیت‌ها در راستای برگزاری همایش عنوان کرد و گفت: حدود ۱۵ اثر در حال حاضر آماده شده است که عناوین آن شامل؛ سخن دوست، رسم بندگی، آب حیات، در امتداد نور، جامع اسرار، در محضر قرآن، مجالس ناصری و داستان‌های ناصری در محور‌های مهدوی، اخلاقی و تربیتی تنظیم و ارائه شده است.

وی آیت الله علیرضا اعرافی مدیرحوزه‌های علمیه، آیت الله حسینی بوشهری رئیس جامعه مدرسین و حجت الاسلام والمسلمین مروی تولیت آستان مقدس رضوی را از جمله سخنرانان ویژه همایش «سالک الی الله» در قم معرفی کرد.

دبیر کمیته علمی همایش «سالک الی الله»، در پایان با اشاره به اینکه دو پیش همایش در مشهد و تهران برگزار کردیم، یادآور شد: امیدواریم با گزارش‌هایی که در رسانه‌ها منتشر می‌شود، همایش پرباری در روز‌های ۶ مهرماه در اصفهان و ۱۳ مهرماه در قم داشته باشیم.

انتهای پیام
captcha