کتاب «مرجعیت علمی قرآن کریم» روانه بازار نشر شد
کد خبر: 4169356
تاریخ انتشار : ۲۶ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۴
به همت نشر پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی

کتاب «مرجعیت علمی قرآن کریم» روانه بازار نشر شد

کتاب «مرجعیت علمی قرآن کریم» به کوشش حجج اسلام والمسلمین محمدصادق یوسفی مقدم و سید اسدالله موسوی عبادی منتشر شد.

به گزارش ایکنا به نقل از نشر پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی؛ یکی از مهمترین ابعاد بهره‌گیری از قرآن، استفاده از آن در علوم و دانش‌های مختلف است. همواره علوم و دانش‌های بشری در حال ایجاد، توسعه و تکامل هستند و در ارتباط بین قرآن و علوم، نخستین پرسشی که به ذهن پژوهشگران خطور می‌کند، این است که آیا اساساً بهره‌گیری از قرآن در بررسی امور مربوط به این علوم، اعم از پیش فرض‌ها، مبانی، مسائل، روش‌ها و دیگر ابعاد آن علم، امکان‌پذیر است یا خیر؟

بسیاری از متفکران و دانشوران اسلامی درصدد برآمدند تا با کمک گرفتن از قرآن کریم و سنت این دانش‌ها را بومی‌سازی کنند. مثلاً فقه اسلامی، اخلاق اسلامی، عرفان اسلامی، فلسفه اسلامی و در علوم انسانی نیز همانند قرآن، مدیریت قرآن، حقوق قرآن، جامعه شناسی و نظایری از این دست است.

بر همین اساس و در راستای پاسخگویی کتاب «مرجعیت علمی قرآن کریم» به کوشش حجج اسلام والمسلمین محمدصادق یوسفی‌مقدم و سیداسدالله موسوی‌عبادی است که در پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی در ۲۰۳ صفحه تهیه و به همت نشر این پژوهشگاه به چاپ رسید.

این اثر در قالب گفت‌وگو با ۵ نفر از صاحب نظران و پژوهشگران عرصه مرجعیت علمی قرآن کریم به بررسی این موضوع پرداخته است.

در ساختار این اثر گفت‌وگومحور با حجت‌الاسلام والمسلمین حسن رمضانی درباره «مرجعیت علمی قرآن در عرفان»؛ در گفت‌وگو با حجت‌الاسلام والمسلمین امیرعلی لطفی درباره «مرجعیت عملی قرآن کریم در مدیریت»؛ در گفت‌وگوی سوم با حجت‌الاسلام والمسلمین خسرو پناه درباره مرجعیت علمی قرآن کریم و نسبت قرآن و علوم طبیعی؛ در گفت‌وگوی چهارم با حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسن زمانی، معرفی قرآن به عنوان داروی اصلی شفابخش آلام جامعه بشری و در آخرین و پنجمین گفت‌وگو با حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی مهدوی‌راد درباره مرجعیت علمی قرآن کریم مباحث محتوایی کتاب تدوین شده است.

علاقه‌مندان برای خرید اینترنتی این کتاب می توانند به نشانی اینترنتیhttp://shop.isca.ac.ir/  مراجعه کنند.

انتهای پیام
captcha