برگزاری وبینار «گفتمان رسانه‌ای برای مقابله با هتک حرمت مقدسات دینی»
کد خبر: 4166884
تاریخ انتشار : ۱۳ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۹

برگزاری وبینار «گفتمان رسانه‌ای برای مقابله با هتک حرمت مقدسات دینی»

اتحادیه خبرگزاری‌های سازمان همکاری اسلامی(یونا) وبینار «گفتمان رسانه‌ای برای مقابله با هتک حرمت مقدسات دینی: از جمله قرآن» را برگزار می‌کند.

به گزارش ایکنا به نقل از مراکش 24، کنفرانس مجازی  «گفتمان رسانه‌ای برای مقابله با هتک حرمت مقدسات دینی:  از جمله قرآن کریم» چهارشنبه، 15 شهریور از سوی اتحادیه خبرگزاری‌های سازمان همکاری اسلامی(یونا) برگزار می‌شود.  

در این وبینار علاوه بر بررسی رویکردهای مناسب از سوی رسانه‌ها در انعکاس اخبار مرتبط با  توهین به نمادهای دینی به طور عام و  توهین به قرآن کریم به طور خاص، به دنبال ارائه دیدگاهی جامع از نقش رسانه‌ها در مبارزه با این پدیده است. این وبینار در پی جلسه فوق‌العاده شورای وزیران امور خارجه کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی که 31 ژوئیه برگزار شد برپا می‌شود. در کنفرانس یاد شده ضمن  اشاره به اینکه  هتک حرمت قرآن و مقدسات دینی، جلوه بارز فرهنگ نفرت‌پراکنی و نژادپرستی و نماد اسلام‌هراسی است، بر لزوم احترام به کتب و مقدسات دینی و همچنین ترویج فرهنگ صلح و پذیرش دیگران تأکید شد.   

به گفته محمد بن عبدربه الیامی، مدیرکل اتحادیه خبرگزاری‌های کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی تصریح کرد: این وبینار خطرات مختلف توهین به مقدسات را روشن خواهد ساخت و همچنین طی آن دشواری‌ها و مشکلات مرتبط به مفهوم آزادی بیان نیز مورد بررسی قرار خواهد گرفت چرا که ما معتقدیم آزادی بیان نمی‌تواند بهانه‌ای برای توهین به قرآن کریم و دیگر نمادهای دینی باشد.

الیامی خاطرنشان کرد: این مجمع همچنین با بررسی فرصت‌های همکاری بین دو طرف و توافق بر سر گفتمان رسانه‌ای، برای تقویت ارتباط بین نهادهای دینی بین‌المللی و رسانه‌های جهانی به‌ویژه خبرگزاری‌ها در مبارزه با نفرت‌پراکنی و توهین به مقدسات و همچنین احترام به مقدسات ادیان و گسترش همزیستی و تساهل نیز تلاش خواهد کرد.

انتهای پیام
captcha