ناتوانی توییتر در رسیدگی به پست‌های مبتنی بر نفرت‌پراکنی
کد خبر: 4168862
تاریخ انتشار : ۲۲ شهريور ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۶

ناتوانی توییتر در رسیدگی به پست‌های مبتنی بر نفرت‌پراکنی

براساس نتایج یک گزارش پلتفرم X (توییتر سابق) نتوانسته است با 86 درصد از پست‌هایی که محتوایی نفرت‌پراکنانه دارند، رسيدگی کرده و با آن‌ها برخورد کند.

به گزارش ایکنا به نقل از وبگاه 24، گزارش جدیدی که یک سازمان تخصصی مبارزه با نفرت‌پراکنی منتشر کرده، حاکی از این است که شبکه اجتماعی X (توییتر سابق) در قبال اکثر پست‌هایی که محتوای نفرت‌پراکنانه دارند، اقدام خاصی انجام نداده است.

بر اساس گزارشی که روز چهارشنبه منتشر شد، تحقیقات مرکز مقابله با نفرت‌پراکنی دیجیتال (CCDH) سازمانی که سخنان مشوق نفرت‌پراکنی و اطلاعات نادرست آنلاین را ردیابی می‌کند، نشان داد که پلتفرم  X در هنگام نظارت و کنترل محتوای منتشر شده، برای 86 درصد پست‌های حاوی سخنان نفرت‌انگیز اقدامی انجام نداده است.

پژوهشگران سازمان CCDH با انتخاب نمونه‌ای از 300 پست از 100 حساب که حاوی سخنان مشوق نفرت بودند، دریافتند که 259 یا 86.33 درصد از این 300 پست یک هفته پس از گزارش آن‌ها به مسئولان X همچنان در این پلتفرم موجود است.

بر اساس مطالعه‌ای که جزئیات آن منتشر شد، پست‌هایی که حذف نشدند شامل اطلاعاتی بودند که وقوع هولوکاست یهودیان را تکذیب می‌کردند، نازی‌ها را تجلیل می‌کردند و روابط بین‌ نژادی را محکوم می‌کردند و علاوه بر آن تصاویر نژادپرستانه منتشر می‌کردند.

این درحالی است که ایلان ماسک مالک، شبکه اجتماعی X هفته گذشته این سازمان را به «تلاش برای از بین بردن X» تهدید کرد که علیه آن شکایت خواهد کرد.

رئیس X  در عین حال تأکید کرد که او نیز در حال مبارزه با نفرت‌پراکنی است.

ایلان ماسک از زمانی که سهام پلتفرم X را در پاییز گذشته خریداری کرد، مجموعه‌ای از اقدامات بحث برانگیز را انجام داده که تأکید بر آزادی بیان و کم کردن اقدامات نظارتی بر محتوای منتشر شده در این پلتفرم از آن جمله است.

انتهای پیام
captcha