۱۴۰۵ پروژه عمرانی در هفته دولت آذربایجان غربی افتتاح و کلنگ‌زنی می‌شوند
کد خبر: 4164594
تاریخ انتشار : ۰۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۴

۱۴۰۵ پروژه عمرانی در هفته دولت آذربایجان غربی افتتاح و کلنگ‌زنی می‌شوند

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی گفت: در هفته دولت امسال یک هزار و ۴۰۵ پروژه عمرانی افتتاح و کلنگ‌‌زنی می‌شوند که از این تعداد یک هزار و ۲۷۴ مورد از نوع افتتاحی بوده و ۱۳۱ مورد نیز از نوع پروژه‌های کلنگ‌زنی هستند.

نشست خبری یاسر رهبردین، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان غربیبه‌گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، یاسر رهبردین، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی، ۱ شهریور در نشست خبری با خبرنگاران اظهار کرد: در هفته دولت امسال یک هزار و ۴۰۵ پروژه عمرانی افتتاح و کلنگ‌‌زنی می‌شوند که از این تعداد یک هزار و ۲۷۴ مورد با ۶ هزار و ۵۲۲ میلیارد تومان از نوع افتتاحی بوده و ۱۳۱ مورد نیز با اعتبار یک هزار و ۹۵۲ میلیارد تومان از نوع پروژه‌های کلنگ‌زنی هستند.

وی افزود: اغلب پروژه‌های امسال جزو طرح‌های نیمه‌تمام بوده که امسال موفق به تکمیل و بهره‌برداری از آنها شدیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی ادامه داد: بیشترین تعداد پروژه‌های افتتاحی به‌ ترتیب مربوط به ارومیه با ۳۳۳، مهاباد ۱۱۲، خوی ۱۰۶، سلماس ۸۴، سردشت ۸۱ و تکاب با ۷۱ مورد بوده و از میان پروژه‌های کلنگ‌زنی نیز به ترتیب ارومیه با ۲۶، شاهین‌دژ ۱۴، خوی ۱۳، سردشت ۱۰ و تکاب با ۹ مورد بیشترین سهم را دارند.

وی با بیان اینکه ارومیه با دو هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان، مهاباد با یک هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان، میاندوآب با یک هزار میلیارد تومان و پیرانشهر با ۹۰۰ میلیارد تومان بیشترین سهم اعتباری از پروژه‌های افتتاحی را دارند، گفت: از نظر بیشترین میزان اعتبار برای پروژه‌های چایپاره با ۴۸۰ میلیارد تومان، ارومیه با ۳۹۵ میلیارد تومان، مهاباد با ۲۵۹ میلیارد تومان و سردشت با ۲۳۹ میلیارد تومان بیشترین سهم را دارند.

رهبردین خاطرنشان کرد: از میان پروژه‌های هفته دولت۴۴۰ مورد مربوط به طرح‌های روستایی بوده و میزان اعتبار طرح‌های مربوط به شهرداری‌ها نیز یک هزار میلیارد تومان بوده که در ۴۸ شهر اجرا می‌شود.

وی با اشاره به اینکه امسال ۲۰۲ کلاس درسی در قالب ۴۰ مدرسه در استان به بهره‌برداری می‌رسد، اظهار کرد: در دو سال گذشته ۶۰۵ کلاس درسی به بهره‌برداری رسیده که اکنون ۱۹ هزار و ۱۰۵ مورد کلاس درسی با سرانه برخورداری ۴.۳ درصد در آذربایجان غربی وجود دارد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی گفت: در حوزه راه و شهرسازی، ۴۲ کیلومتر بزرگراه و ۱۴  کیلومتر راه اصلی افتتاح می‌شود در حوزه راهداری ۴۸ کیلومتر راه روستایی در ۱۹ روستا به بهره‌برداری رسیده و در حوزه بنیاد مسکن در ۱۴۴ روستا طرح هادی افتتاح و در ۱۵۴ روستا پروژه آسفالت معابر به بهره‌برداری می‌رسید.

وی با بیان اینکه در دو سال گذشته در ۲۱۳ روستا اجرای طرح هادی شده و  اکنون ۹۸۴ روستا طرح هادی دارند، تصریح کرد:  در قالب نهضت جوانی جمعیت در  ۲۳۹ روستا مطالعات بازنگری به پایان رسیده است و در آینده نزدیک ۸۵ هکتار الحاق به روستاها انجام می‌شود.

رهبرین با بیان اینکه در هفته دولت سال جاری در ۶۴  روستای استان پروژه اینترنت پرسرعت افتتاح می‌شود تا تعداد روستاهای برخوردار از اینترنت استان به ۱۸۰۵ مورد برسد، اضافه کرد: امسال ۱۰۲ روستای آذربایجان غربی از نعمت گاز برخوردار می‌شوند و با احتساب آن تعداد روستاهای بهره‌مند استان به  یک هزار و ۷۵۲ مورد رسیده و درصد بهره‌مندی به ۸۲ درصد افزایش می‌یابد.

وی با اشاره به افتتاح طرح آب‌رسانی در ۳۴ روستا تصریح کرد: در حوزه دانشگاه علوم پزشکی نیز ۱۷ خانه بهداشت، ۱ پایگاه سلامت، ۲ مرکز خدمات جامع سلامت، ۴ پایگاه اورژانس، دو  بخش دیالیز و یک کلینیک به بهره‌برداری می‌رسد.

 

انتهای پیام
captcha