مدیرکل کمیته امداد قم معارفه شد
کد خبر: 4163801
تاریخ انتشار : ۲۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۵

مدیرکل کمیته امداد قم معارفه شد

آیین تودیع و معارفه مدیران‌کل سابق و جدید کمیته امداد امام خمینی(ره) قم با حضور شماری از مسئولان کشوری و استانی در سالن اجتماعات مجتمع فرهنگی تربیتی حضرت معصومه‌(س) این استان برگزار شد. 

به گزارش ایکنا از قم، آیین تودیع و معارفه مدیران‌کل سابق و جدید کمیته امداد امام خمینی(ره) قم با حضور شماری از مسئولان کشوری و استانی، همچنین گروهی از مددجویان امروز 29 مردادماه در سالن اجتماعات مجتمع فرهنگی تربیتی حضرت معصومه‌(س) این استان برگزار شد. 

مصطفی خاکسار قهرودی، قائم مقام کمیته امداد امام‌(ره) کشور در این آیین اظهار کرد: شرط ماندگاری انقلاب اسلامی و صحت و سلامتی حرکت انقلاب، خدمت به محرومان است؛ آنچه امام بزرگوار و رهبر حکیم و فرزانه انقلاب از نخستین روز انقلاب بر خدمت به محرومان همواره تاکید و پافشاری کرده‌اند نشان از این دارد که کمک و یاری رساندن به محرومان در ذات انقلاب نهفته است. 

وی گفت: کمیته امداد اگر امروز خدمت کردن به محرومان را از افتخارهای خود می‌داند و کار ماندگار خیران همیشه مورد سپاس است، به این خاطر است که این حرکت و رفتار، حکایت از عمق باور و تربیت دینی و اعتقاد به نظام اسلامی این افراد دارد و ان حرکت می‌تواند نظام را به تحقق هدف والای عدالت اجتماعی نزدیک کند.

خاکسار اضافه کرد: کوچکترین حرکتی که برای برآورده‌کردن نیاز یک نیازمند و فرد ضعیف انجام می‌شود در حقیقت قدم بلندی برای دست‌یافتن به تحقق عدالت در جامعه اسلامی و تکمیل زمینه‌سازی حکومت الهی امام معصوم‌(ع) است.

وی ادامه داد: از این جهت کار خیر دارای ارزش فراوان است، علاوه بر بهره‌مندی از فایده‌های معنوی و شخصی، برخورداری از فواید اجتماعی و عظیم دینی است که ما را در مسیر تحقق تکلیف دینی قرار می‌دهد؛ در جامعه اسلامی هیچ فرد و یا بخشی را نمی‌توان فارغ از این مسئولیت تصور کرد. 

ظرفیت‌های قم برای رفع محرومیت عظیم است

حجت‌الاسلام محمدطاها مهری، مدیرکل جدید کمیته امداد امام قم نیز در این آیین با اشاره به ظرفیت‌های مذهبی، فرهنگی و سرمایه‌های اجتماعی این استان گفت: این ظرفیت‌های عظیم توقع‌ها را برای رفع فقر و کمک به محرومان مضاعف می‌کند.

وی افزود: وجود حرم حضرت معصومه‌(س)، مسجد جمکران، حوزه علمیه، مراجع تقلید و علما، خیران و نیکوکاران در این شهر مقدس همواره مایه مباهات بوده‌ است.

مدیرکل جدید کمیته امداد امام قم ظرفیت گروه‌های جهادی و انقلابی را نیز مورد توجه قرار داد و ابراز امیدواری کرد: بتوانیم با بهره‌گیری از ظرفیت‌های زیاد استان، در این ایام که دولت سیزدهم، شعار و راهبردش یاری محرومان و رفع فقر و محرومیت است، در راستای رفع فقر و توانمندسازی جامعه هدف و محرومان گام‌های اساسی برداریم.

مهری گفت: جامعه هدف کمیته امداد که فقیران و نیازمندان هستند، را باید به معنای واقعی کلمه به سمت توانمندسازی هدایت کنیم.

وی توانمندسازی را دارای سه رکن اشتغال پایدار، مسکن و سرپناه، موضوع‌های مهم فرهنگی و اعتقادی و جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی دانست و بیان کرد: تلاش همه ما در کمیته امداد بر توانمندسازی و تامین عزت و کرامت جامعه هدف متمرکز است.

در این آیین از خدمات محسن مسعودیان‌راد مدیرکل سابق کمیته امداد امام قم قدردانی، و حجت‌الاسلام محمدطاها مهری که تا پیش از این مدیرکل امور اجرایی زکات کشور بود به عنوان مدیرکل جدید کمیته امداد قم معرفی شد.

انتهای پیام
captcha