تقدیر رئیس کمیته بانوان و خانواده شورای قم از بانوان خبرنگار قمی
کد خبر: 4162051
تاریخ انتشار : ۲۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۳:۵۸

تقدیر رئیس کمیته بانوان و خانواده شورای قم از بانوان خبرنگار قمی

رئیس کمیته بانوان و خانواده شورای اسلامی شهر قم به مناسبت روز خبرنگار در پنجمین جلسه بانوان شورای اسلامی شهر از بانوان خبرنگار قمی تجلیل کرد.

رئیس کمیته بانوان و خانواده شورای اسلامی شهر قمبه گزارش ایکنا از قم، به نقل از پایگاه خبری آستان بهارستان، رئیس کمیته بانوان و خانواده شورای اسلامی شهر قم به مناسبت روز خبرنگار امروز ۲۱مردادماه، در پنجمین جلسه بانوان شورای اسلامی شهر از بانوان خبرنگار قمی تجلیل کرد.

نرجس نیازمند در این مراسم اظهار کرد: خبرنگاری شغل بسیار مهم در شکل گیری افکار عمومی و آماده کردن جامعه برای تصمیم های مهم است.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر قم اضافه کرد: هیچ ساختاری متناظر با مسائل بانوان و خانواده به صورت تخصصی در شهرداری قم وجود ندارد

وی بیان کرد: در خصوص آسیب‌های اجتماعی، ورزش، جمعیت و مشاغل بانوان فعالیت‌هایی انجام شده و سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قم سه بوستان را به ورزش بانوان اختصاص داده است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر قم اظهارداشت: سامانه مشاغل خانگی هم طراحی شده که مقرر شد در مکان‌های مختلف عرضه محصولات خانگی را داشته باشیم که نخستین مکان به زودی افتتاح خواهد شد.

وی با تاکید براینکه خبرنگاران باید آزاده باشند اما نباید رها شوند، افزود: خانه مطبوعات باید برنامه ریزی و پیگیری کند تا خبرنگار از نظر اقتصادی تامین شود اما هیچ وابستگی به سازمان و نهادی نداشته باشد که روحیه آزادگی از دست نرود.

کارگروه رسانه شورای شهر فعال می‌شود

وی تاکید کرد: کارگروه رسانه در کمیسیون زنان و خانواده شورای قم باید فعال شود و اصحاب رسانه پیگیر شوند تا نظام مسائل شناسایی و مشکلات برطرف شود و از سویی باید در موضوعات مختلف و در معاونت خدمات شهری کمک رسان شورای شهر باشند.

نیازمند در پایان جلسه از مدیر روابط عمومی و روابط بین‌الملل و مدیر سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری خواست تا هفته آینده لیست اقداماتی که می توانند برای بانوان خبرنگار انجام دهند را برای پیگیری به شورا ارسال نمایند.

خدمات رفاهی و ورزشی ویژه به بانوان خبرنگار قم

در این مراسم حجت‌الاسلام احمد طباطبایی‌نژاد نیز قول برگزاری یک دوره رایگان در رشته های ورزشی برای بانوان را داد و گفت: تفریحاتی مانند تله سیژ و سورتمه را هم با تخفیف ویژه در اختیار بانوان خبرنگار قرار خواهیم داد.

مهدی کلانترزاده، مدیر روابط عمومی و روابط بین‌الملل هم دراین مراسم قول داد تا «قم کارت» شهرداری را برای استفاده از خدمات شهری در اختیار باوان خبرنگار قرار دهد و کسانی که آن زمان عضو خانه مطبوعات نبودند و هم اکنون عضو شدند صادر خواهد شد.

وی با بیان اینکه مدت برنامه عملیاتی شهرداری قم دو سال دیگر به اتمام می رسد، از خبرنگاران خواست برنامه ریزی جامع برای پنج ساله سوم ( از سال ۱۴۰۴ تا ۱۴۰۹) داشته باشند تا از توان استثنایی و ذکاوت خواهرانه و مادرانه بانوان خبرنگار استفاده شد.

وی اضافه کرد: از خبرنگاران می‌خواهیم نگاه موشکافانه به شهر داشته و در همه زمینه‌ها گزارش، برنامه‌ریزی و تولید داشته باشند

وی گفت: اگر نماینده‌های قم در مجلس شورای اسلامی اعتبار ساخت خانه رسانه و شهرداری در یکی از بوستان‌ها زمینی را در اختیار قرار دهد پیگیر ساخت آن خواهم شد.

کلانترزاده با بیان اینکه شهرداری قم بودجه شش میلیاردی برای حمایت‌های فرهنگی دارد، یکسری از سازه‌های تبلیغاتی در شهر رایگان در خدمت کسانی قرار می‌گیرد که خدمات رایگان عام المنفعه در زمنیه‌های مختلف اجتماعی، فرهنگی و قرآنی انجام می‌دهند و در این راستا ۲۰۰ هیات ثبت نام کردند که از آنان هزینه‌ای برای تبلیغ هیئات اخذ نشد.

وی تاکید کرد: بایستی سواد حقوقی و قانونی جامعه در حوزه مدیریت شهری افزایش یابد زیرا در مواقع خاص مانند انتخابات‌ها عده‌ای با بازی های سیاسی، دروغ به خورد مردم و آنان را فریب می‌دهند و رسانه می‌تواند نقش بی‌بدیلی را در این زمان ایفا کند.

انتهای پیام
captcha