داوران باتجربه مسابقات قرآن انگیزه متسابقین را افزایش می‌دهد
کد خبر: 4161582
تاریخ انتشار : ۱۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۲

داوران باتجربه مسابقات قرآن انگیزه متسابقین را افزایش می‌دهد

شرکت‌کننده حفظ 10 جزء مرحله استانی چهل و ششمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در قم سطح کیفی و کمی مسابقات قرآن کریم اوقاف استان قم را مثبت ارزیابی کرد و گفت: داوران این دوره از مسابقات بسیار باتجربه و صاحب سبک بوده و همین امر انگیزه‌ای برای حضور و شرکت در این دوره از مسابقات برای من بود.

محمدمهدی منتظری، شرکت‌کننده حفظ 10 جزء مرحله استانی چهل و ششمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریمبه گزارش ایکنا از قم، به نقل از ستاد خبری مرحله استانی چهل و ششمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم، محمدمهدی منتظری، شرکت‌کننده حفظ 10 جزء مرحله استانی چهل و ششمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در قم در گفت‌وگویی، با اشاره به اینکه برای پنجمین‌دوره در این دوره از مسابقات شرکت کردم، بیان کرد: در مسابقات دارالقرآن امام علی(ع) و مسابقات مختلف دیگر شرکت کرده و رتبه کسب کردم.

وی با بیان اینکه از دوران کودکی با حفظ سوره‌های کوچک قرآن کریم و روخوانی و روانخوانی وارد مسیر قرآنی شدم، افزود: حفظ قرآن کریم را به‌طور جدی از 11 سالگی با تشویق والدین و معلمان و مربیان قرآنی در مدارس آغاز کردم و امروز در سن 22 سالگی حافظ کل قرآن کریم هستم.

منتظری، سطح کیفی و کمی مسابقات قرآن کریم اوقاف استان قم را مثبت ارزیابی کرد و ادامه داد: داوران این دوره از مسابقات بسیار باتجربه و صاحب سبک بوده و همین امر انگیزه‌ای برای حضور و شرکت در این دوره از مسابقات برای من بود.

وی گفت: در طی چندسال اخیر و در بسیاری از مسابقات سراسری قرآن کریم در سطوح مختلف،داوران در فضایی جداگانه از متسابقین و محل برگزاری مسابقات حضور پیدا کردند که این امر باعث کاهش اضطراب متسابقین شده است.

منتظری با بیان اینکه محل برگزاری مسابقات از منظر امکانات صوتی و تصویری در سطح بالایی بود، اظهار کرد: سطح کیفی متسابقین در این رشته بسیار بالا و رقابت بسیار تنگاتنگ بود.

وی با بیان اینکه مسابقات قرآن کریم یکی از شعائر الهی است، تصریح کرد: در قرآن کریم آمده است که هرکسی که شعائر الهی را تعظیم کند نتیجه تقوای الهی انسان است بنابراین به قاریان و حافظان قرآن توصیه می‌کنم که هیچ‌وقت مسابقات قرآن را ترک نکنند.

شرکت‌کننده حفظ 10 جزء مرحله استانی چهل و ششمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم افزود: هدف اصلی شرکت در مسابقات قران کسب رتبه و مقام نیست بلکه هدف اصلی آن است که مسابقات قرآن پررونق‌تر از سال‌های پیشین برگزار شده تا مایه سرافرازی جامعه قرآنی شود.

یادآور می‌شود، مرحله استانی چهل و ششمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در بخش برادران، با حضور ۷۰ شرکت‌کننده از صبح امروز پنج‌شنبه ۱۹ مردادماه در سالن همایش‌های اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قم آغاز شده‌است و تا فردا 20 مردادماه ادامه دارد.

انتهای پیام
captcha