حیا و پایبندی به اعتقادات دینی؛ هدف‌ دشمن در جنگ ترکیبی
کد خبر: 4161184
تاریخ انتشار : ۱۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۹
فرمانده نیروی هوایی ارتش تأکید کرد:

حیا و پایبندی به اعتقادات دینی؛ هدف‌ دشمن در جنگ ترکیبی

فرمانده نیروی هوایی ارتش گفت: نقطه هدف گیری دشمن در جنگ ترکیبی، کانون خانواده، عفت، حیا و پایبندی به اعتقادات دینی است، به همین دلیل ما نیازمند تجلی یافتن قرآن در خانواده‌ها هستیم. معتقدم ماهیت اسلام ناب در کانون خانواده‌های قرآنی حفظ می‌شود.

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی نهاجا، اختتامیه بیست و سومین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم بانوان شاغل، همسران و فرزندان کارکنان نیروی هوایی ارتش  با حضور امیرسرتیپ خلبان حمید واحدی، فرمانده نیروی هوایی ارتش و حجت‌الاسلام والمسلمین سیداحمد قاضی، رئیس اداره عقیدتی ـ سیاسی نهاجا برگزار شد.

امیرسرتیپ خلبان حمید واحدی، فرمانده نیروی هوایی ارتش ضمن گرامیداشت یاد و خاطره امام(ره) و شهدای دفاع مقدس، امنیت، سلامت و شهدای مدافع حرم، گفت: در روزهایی قرار داریم که مصادف با حماسه زینب(س) در تاریخ اسلام است و این شهدا در خط مقدم مبارزه با تحریف واقعه عاشورا و حقیقت و به عبارت دیگر در خط مقدم مبارزه با جنگ ترکیبی دشمن موفق شدند.

وی افزود: دفاع از هویت علوی خاندان عترت که به دروغ آن‌ها را خارجی معرفی می‌کردند، مدیریت خانواده اسرا، ایستادگی در برابر تهدید، تحقیر، توطئه دشمن برای تغییر جای حق و باطل، بخشی از این صحنه نبرد نابرابر بود.

فرمانده نیروی هوایی ارتش با بیان اینکه قریب به 1400 سال از واقعه تاریخی عاشورا می‌گذرد، بیان کرد: امروز همچنان همان جنگ به شیوه‌ای دیگر ادامه دارد و ما برای مقابله در میدان نبرد، نیازمند تربیت‌شدگان مکتب حضرت زینب(س) هستیم. هرچند واقعیت مهمی به نام فرارسیدن عصر و زمانه طلوع فرهنگ، اندیشه و تمدن اسلامی و افول فرهنگ، اندیشه و تمدن نظام سرمایه‌داری غرب رسیده است.

وی گفت: قرآن کریم در آیات مختلف خصوصیات دشمنان اسلام را برشمرده و از توطئه‌های مختلف و برنامه‌های آن‌ها پرده برداشته و آن‌ها را معرفی می‌کند و مسلمانان را به هوشیاری، بصیرت و آگاهی فرا می‌خواند.

فرمانده نهاجا با اشاره به آیات سوره انفال و شوری در کم جلوه دادن قدرت مسلمانان و محاصره اقتصادی مسلمانان در سوره منافقین و صحنه‌های سرگرم‌کننده در سوره لقمان، تصریح کرد: دشمن در جنگ ترکیبی امروز تمام این دسیسه‌ها را به شکل امروزی در برابر نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به کار گرفته اما واقعیت این است که قرآن‌سوزی به عنوان نماد از جاهلیت مدرن، نماد اعتراف غرب به شکست در برابر منطق اسلام است.

امیر واحدی با اشاره به انحطاط جاهلیت مدرن و گرایش بیشتر مردم به اسلام، قرآن و مکتب امام حسین(ع) در غرب، بیان کرد: امروز شاهد جهانی بودن ویژگی‌های قرآن و مکتب حسینی هستیم.

وی خطاب به بانوان شرکت‌کننده در مسابقات قرآن، تصریح کرد: شما بانوان، امروز در خط مقدم مبارزه با جاهلیت مدرن هستید و در میدان مبارزه با جنگ ترکیبی دشمن قرار دارید و به این نکته کلیدی توجه داشته باشید که تلاوت زیبای قرآن با حفظ قرآن بسیار ارزشمند است اما امروز علاوه بر این به رفتار قرآنی و نهادینه شدن سبک زندگی قرآنی و تجلی یافتن قرآن در خانواده‌ها نیازمندیم.

فرمانده نیروی هوایی ارتش اضافه کرد: نقطه هدف‌گیری دشمن در جنگ ترکیبی، کانون خانواده، عفت، حیا و پایبندی به اعتقادات دینی است، به همین دلیل ما نیازمند تجلی یافتن قرآن در خانواده‌ها هستیم. معتقدم ماهیت اسلام ناب در کانون خانواده‌های قرآنی حفظ می‌شود.

وی گفت: با توجه به نقش زن در پیکر جامعه اسلامی و اعتقاد به توانمندی‌های بانوان چشم امید ما برای پیروزی در این میدان نبرد به مجاهدت بانوان است.

امیر واحدی اضافه کرد: با تقویت بنیه‌های دفاعی کشورمان گزینه نظامی قریب به یقین دیگر روی میز دشمن نیست اما حیاستیزی و عفت‌گریزی روی میز دشمنان انقلاب قرار دارد و دشمن تمام تلاش خود را برای برداشتن حجاب می‌کند اما با تقویت بنیه‌های اعتقادی خانواده این گزینه از روی میز دشمن حذف می‌شود.

در پایان این مراسم از برگزیدگان تجلیل شد.

انتهای پیام
captcha