سوگواره ملی عکس محرم عکاسان سراسر کشور را فراخواند
کد خبر: 4157997
تاریخ انتشار : ۰۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۱

سوگواره ملی عکس محرم عکاسان سراسر کشور را فراخواند

دبیر سوگواره ملی عکس محرم گفت: هنرمندان و عکاسان کشور می‌توانند آثار خود را در بخش حرفه‌ای، بخش ویژه و پویش مردمی عکاسی با تلفن همراه تا ۱۶ مرداد ماه به دبیرخانه سوگواره ارسال کنند.

سوگواره ملی عکس محرمهاشم عرفان منش، دبیر سوگواره ملی عکس محرم در گفت‌وگو با ایکنا از فارس، با بیان اینکه به مناسبت ایام محرم الحرام و سوگواری سید و سالار شهیدان «سوگواره ملی عکس محرم» در دو بخش حرفه‌ای و پویش مردمی عکاسی با تلفن همراه برگزار می‌شود، گفت: با همکاری معاونت روابط عمومی و بین‌الملل حرم مطهر حضرت سید علاءالدین حسین (ع) بخش ویژه عکاسی در حرم مطهر حضرت سید علاءالدین حسین (ع) شیراز «متمرکز بر حضور عزاداران و هیئات مذهبی و برنامه‌های پیرامون دهه اول محرم» به سوگواره ملی عکس اضافه شده است.

وی افزود: عزاداری در ایام سوگواری سید و سالار شهیدان، مراسم‌ تعزیه، عزاداری‌داری در حرم‌های مطهر شهر شیراز، حسینیه‌ها، مساجد، روضه‌ها و مراسم‌ خانگی، تکیه‌ها، موکب‌ها، ایستگاه‌های صلواتی، فضاسازی شهری و منازل به مناسبت ماه محرم، مراسم شیرخوارگان حسینی، اطعام نذری، نماز ظهر عاشورا، شام غریبان و…. از موضوعات بخش عمومی این سوگواره است.

عرفان‌منش با بیان اینکه کلیه علاقه‌مندان به شرکت در این سوگواره هنری می‌توانند آثار خود را در دو بخش حرفه‌ای و پویش مردمی «عکاسی با تلفن همراه» ارسال کنند، اظهار کرد: شرکت در این سوگواره برای کلیه هنرمندان و علاقه‌مندان در سطح کشور آزاد است، اما باید ثبت آثار در شیراز انجام شده باشد.

وی شرایط نحوه ارسال آثار را مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: شرکت‌کنندگان می‌تواند در هر بخش سوگواره به جز بخش ویژه، حداکثر ۱۰ اثر به صورت تک عکس به دبیرخانه جشنواره به نشانی shirazfarhangi۱@gmail.com و یا در پیام رسان ایتا به شماره ۰۹۳۷۱۶۱۷۱۲۷ ارسال کنند. 

دبیر سوگواره ملی عکس محرم با یادآوری اینکه جمع‌آوری آثار از ۲۵ تیرماه آغاز شده است، گفت: شرکت‌کنندگان می‌توانند تصاویر خود تا ۱۶ مرداد ماه به دبیرخانه ارسال کنند.

بنابه گفته عرفان‌منش در بخش حرفه‌ای به نفر اول ۴ میلیون تومان، نفر دوم ۳ میلیون تومان، نفر سوم ۲ میلیون تومان و اثر شایسته تقدیر یک میلیون تومان اهدا خواهد شد و در بخش پویش مردمی (عکاسی با تلفن همراه) نیز به ۶ اثر برگزیده مبلغ یک میلیون تومان تعلق خواهد گرفت.

دبیر سوگواره ملی عکس محرم با بیان اینکه امین فائضی، امیر صادقیان و امیر سبوکی اعضای هیئت داوران بخش ویژه حرم مطهر حضرت سیدعلاءالدین حسین (ع) هستند، ادامه داد: محمد مهدی فیروزی دبیر اجرایی بخش ویژه حرم مطهر حضرت سید علاءالدین حسین(ع) را برعهده دارد و از هنرمندان این بخش تقاضا می‌شود آثار خود را جهت شرکت در بخش ویژه در پیام رسان ایتا به شماره ۰۹۱۷۸۳۸۰۸۴۷ ارسال کنند.

وی در پایان سخنان خود تاکید کرد: عکاسان و هنرمندان می‌توانند جهت هماهنگی ورود دوربین حرفه‌ای به حرم مطهر و دریافت کارت عکاسی یک روز قبل مشخصات شامل نام، نام خانوادگی، نام پدر، شماره ملی را به شماره ۰۹۱۷۸۳۸۰۸۴۷ ارسال کنند تا هماهنگی‌های لازم انجام شود.

انتهای پیام
captcha