ترویج دیدگاه اسلام نسبت به جایگاه زنان، بسیاری از مشکلات را حل می‌کند
کد خبر: 4212647
تاریخ انتشار : ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۸:۵۸

ترویج دیدگاه اسلام نسبت به جایگاه زنان، بسیاری از مشکلات را حل می‌کند

رئیس ستاد بزرگداشت دهه کرامت بر ضرورت تبیین جایگاه والای زنان در مکتب اسلام تأکید کرد و این مسئله را موجب حل بسیاری از مسائل و مشکلات کشور دانست.

حجت‌الاسلام والمسلمین کمال خداداده، رئیس ستاد بزرگداشت دهه کرامتبه گزارش ایکنا از فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین کمال خداداده، رئیس ستاد بزرگداشت دهه کرامت امروز، 8 اردیبهشت‌ماه در نشست هماهنگی ستاد دهه کرامت کشور که در حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع برگزار شد. با بیان اینکه شکوه تمدن ایران اسلامی به واسطه مجاهدت و حضور فرزندان امامان معصوم و امام رضا(ع) در کشور ماست، گفت: دهه کرامت بهانه‌ای است برای بیشتر از ولایت گفتن و بیشتر از مکتب اهل بیت(ع) حرف زدن.

وی افزود: در روز دختر به‌عنوان آغازین روز دهه کرامت، اگر بتوانیم دختران سرزمینمان را با وجود مبارک حضرت فاطمه معصومه(س) آشنا کنیم، وظیفه اصلی‌مان را انجام داده‌ایم.

خداداده با تاکید بر اهمیتِ نشان دادن جایگاه زن در تاریخ و تمدن ایران، گفت: امروز برخی‌ها می‌خواهند به دختران ما اینطور القا کنند که شما در جامعه ایران ارزشی ندارید، اما تاریخ گواهی می‌دهد که نه امروز، بلکه آن زمانی که در غرب هیچ حقی برای زن قائل نبود، ایران و اسلام به دختران و زنان بهای بسیاری می‌داد و اگر این نگاه در جامعه ما ترویج شود، بسیاری از مسائل ما حل خواهد شد.

محمد رنجبر، معاون فرهنگی سپاه فجر فارس نیز در این نشست با بیان اینکه رویکرد سپاه و بسیج در طول سال این است که هر روز، دهه کرامت باشد، گفت: مجموعه سپاه و بسیج در هر پنج ناحیه شهر شیراز فعال است و در ۴٠ نقطه شهر، تدارک برپایی جشن دیده شده است.

وی با بیان اینکه در برگزاری جشن‌ها، دو بحث حجاب و فرزندآوری نیز مد نظر ماست، همچنین از برگزاری یک جشن بزرگ در سالن ورزشی شهید دستغیب شیراز با همکاری تمام دستگاه‌ها خبر داد.

انتهای پیام
captcha