اجرای ویژه برنامه‌های «در تمنای حسین(ع)» در مدارس فارس
کد خبر: 4156561
تاریخ انتشار : ۲۹ تير ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۳

اجرای ویژه برنامه‌های «در تمنای حسین(ع)» در مدارس فارس

رئیس سازمان دانش‌آموزی فارس از اجرا و برگزاری برنامه‌های تربیتی ـ معرفتی حماسه خورشید و ویژه برنامه خانوادگی در «تمنای حسین (ع)» در قالب ۱۰ محور در ایام محرم و صفر خبر داد.

مرتضی کریمی، رئیس سازمان آموزش و پرورش فارسبه گزارش ایکنا از فارس، به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش فارس، مرتضی کریمی، رئیس سازمان آموزش و پرورش فارس شب گذشته، 28 تیرماه از اجرا و برگزاری برنامه‌های تربیتی ـ معرفتی حماسه خورشید و ویژه برنامه خانوادگی در «تمنای حسین (ع)» در قالب ۱۰ محور و با حضور مربیان و دانش‌آموزان عضو این سازمان در ایام محرم و صفر خبر داد.

وی، آشنایی با سیره زندگی اهل بیت (ع)، انس دانش‎آموزان با هیئت‌های دانش‌آموزی و آشنایی با فلسفه قیام کربلا را از اهداف این برنامه برشمرد و افزود: حسینیه‌های خانگی، شامل زینت‌آرایی منازل، کوچه‌ها و خیابان‌ها به وسیله نمادهای عزاداری در منزل و محله سکونت توسط دانش‌آموزان، برپایی مراسم عزاداری در جمع‌های خانوادگی و ارسال آثار دانش‌آموزان در نرم‌افزار شاد به آدرس pishtazan_fars از جمله برنامه‌های این طرح است.

کریمی اظهار کرد: برگزاری مراسم دختران بانوی بهشت که به صورت گردهمایی دختران دانش‌آموز در روز سوم محرم با مدل هویتی خاص هست و در سال گذشته با ابتکار سازمان دانش‌آموزی فارس در سطح کشور آغاز شد نیز در دستور کار قرار دارد.

اجرای ویژه برنامه های عزاداری مادر و دختری با محوریت ارائه نقش الگویی بانوان در قیام کربلا و تکریم جایگاه همسران و مادران شهدا، ویژه برنامه از تبار قاسم (ع) ویژه پسران دانش‌آموز، برگزاری ویژه برنامه‌های عزاداری با محوریت ارائه نقش الگویی جوانان و نوجوانان در قیام کربلا با سبک دسته‌روی، برپایی موکب‌های دانش‌آموزی به منظور تکریم عزاداران امام حسین(ع) با محوریت مدارس تمام تشکیلاتی و تشکیلاتی مبتنی بر تفاهم‌نامه سه حرم مقدس، تشکل هیئت‌های مذهبی هویتی دخترانه و پسرانه در سطح شهرستان ها و مناطق و برنامه ریزی برنامه های متناسب با جامعه مخاطب دانش‌آموزی در جهت آشنایی دانش‌آموزان با فلسفه‌ وقایع روز عاشورا، روایت بصیرتی شب‌های محرم ، راه‌اندازی دسته عزاداری کودکان و نوجوانان، پرده‌خوانی و راه اندازی هیئت نوجوانان از دیگر محورهای این طرح است که کریمی به آن اشاره کرد.

مشاور مردمی‌سازی مدیرکل آموزش و پرورش فارس همچنین، از راه‌اندازی پویش «عزیزم حسین» مسابقه عکس محرم در قالب این طرح خبر داد و افزود: دانش‌آموزان می‌توانند با ارسال عکس‌های عزاداری، راهپیمایی اربعین و ... همراه با مشخصات خود در نرم‌افزار شاد به آدرس pishtazan_fars در این پویش شرکت کنند.

مسئول مجامع تخصصی فرهنگیان جوان استان فارس اضافه کرد: سازمان دانش آموزی همچنین ضمن ساماندهی خدام نوجوان هیئات مذهبی ویژه برنامه شباب‌الزهرا(ع) را جهت ارتقای بینش خدام نوجوان هیئات مذهبی در دستور کار دارد.

وی اظهار کرد: قرار است ۱۸ مربی و دانش‌آموز فعال در اجرای بسته محرمی «در تمنای حسین(ع)» از طرف سازمان دانش‌آموزی فارس به عتبات عالیات و مشهد مقدس اعزام شوند.

انتهای پیام
captcha