دیدار با خانواده شهدا عبادتی بزرگ است
کد خبر: 4154972
تاریخ انتشار : ۲۳ تير ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۱
آیت‌الله سبحانی:

دیدار با خانواده شهدا عبادتی بزرگ است

مرجع تقلید شیعیان در دیدار با رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران، گفت: اگر انسان همه کارهایش برای خدا باشد مقام بالایی دارد به‌ویژه اگر شبانه‌روز به خانواده‌های شهدا سرکشی کنید عبادتی بزرگتر است.

آیت الله سبحانیبه گزارش ایکنا از قم، آیت‌الله جعفر سبحانی، مرجع تقلید شیعیان در دیدار با امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی، رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران که شامگاه 22 تیرماه انجام شد، بیان کرد: شهید مقام والایی در پیشگاه خدا دارد، صریحاً اعلام می‌کنم که شهدا بعد از شهادت‌شان حیات برتری نسبت به حیات دنیوی دارند، دلیلش این است که خداوند در آیه ۱۶۹ سوره آل عمران می‌فرمایند: «عند ربهم یرزقون؛ نزد پروردگارشان روزی داده می‌شوند» مراد از عند در این‌جا مکان نیست، زیرا خداوند مکانی ندارد و آن‌ها در یک مقام برتر و بالاتری زندگی می‌کنند، معلوم می‌شود زندگی برزخی‌شان خیلی بالاتر از زندگی دنیوی شان می‌باشد.

وی ادامه داد: تنها سرمایه انسان در این دنیا حیات اوست، کسی که حیات خود را می‌بخشد تا دین خداوند برپا باشد و یک معامله عجیب و غریبی می‌کند و می‌گوید آنچه که دارم و تمام دارو ندارم همان حیات من است را به خدا می‌بخشم تا اعلای کلمة الله در جامعه باشم. قطعا خداوند منان به این فرد که هر چه داشته و در راه او داده است خطاب به آن‌ها می‌گوید: (عند ربهم یرزقون)؛ لذا رسول خدا گاهی برای شهدا مجلسی تشکیل می‌داد که در آن مجلس برایشان گریه کنند، مثلا در جنگ احد که جناب حمزه شهید شد حضرت دید که برای بعضی از شبهات جلسه تشکیل داده اند و گریه می‌کنند و آیه می‌خوانند. فرمودند که بیایید برای حمزه هم جلسه‌ای تشکیل دهیم و برای او گریه کنیم و مقام بطلبیم.

این مرجع تقلید بیان کرد: به خاطر دارم حدود سال ۱۳۳۸ حضرت امام خمینی (ره) در مسجد سلماسی درس می‌گفتند هر سال که درس تمام می‌شد در آخر سال موعظه می‌کرد. آن سال که همه بودیم، ایشان درس را گفت و ساکت نشست، پدر حاج آقا سعیدی از تولیت آستان، از شاگردان ایشان بود که خیلی مورد احترام آقا بودند، از امام خواستند تا موعظه کنند که امام خمینی (ره) گفتند که آمادگی ندارم، بسیار اصرار کرد که امام خمینی(ره) شروع به خواندن آیه ۴۶ سوره سبأ کردند که این آیه می‌باشد: (قُلْ إِنَّمَا أَعِظُکُمْ بِوَاحِدَةٍ أَنْ تَقُومُوا لِلَّهِ مَثْنَیٰ وَفُرَادَیٰ) بعد از قرائت آیه امام خمینی(ره) فرمودند که یک کلمه به شما نصیحت می‌کنم، اینکه نشست و برخاست تان برای خدا باشد.

انتهای پیام
captcha