پایان مرحله شهرستانی مسابقات قرآن در تهران + عکس
کد خبر: 4154630
تاریخ انتشار : ۲۲ تير ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۵

پایان مرحله شهرستانی مسابقات قرآن در تهران + عکس

مرحله شهرستانی چهل و ششمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در شهرهای استان تهران امروز 22 تیرماه به کار خود پایان داد.

پایان مرحله شهرستانی مسابقات قرآن در تهران + عکس

به گزارش ایکنا، مرحله شهرستانی چهل و ششمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم از اوایل تیرماه در حدود 130 شهر کشور آغاز شده و تا پایان این ماه در مناطق مختلف ادامه خواهد داشت. در این مرحله هر کدام از 130 شهرستانی که اقدام به برپایی مسابقات کرده‌اند، میزبان شرکت کنندگان چند شهر اطراف خود هستند. 

این مرحله از مسابقات در استان تهران از روز یازدهم تیرماه در پنج منطقه شهری آغاز شده و امروز 22 تیرماه به کار خود پایان داد. بر اساس آمار اعلام شده در استان تهران مجموعاً حدود دو هزار نفر برای حضور در چهل و ششمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم ثبت‌نام کرده‌اند که شامل ۱۲۴۶ نفر در بخش بانوان و ۷۰۶ نفر در بخش آقایان است.

شهرستان شهریار و شهرهای اطراف آن اولین منطقه شهری در استان تهران بود که این مسابقات را در روز یازدهم تیرماه و به میزبانی آستان مقدس امامزاده اسماعیل(ع) شهریار برگزار کرد. در این منطقه شرکت کنندگان شهرستان‌های شهریار، ملارد، شهر قدس، بهارستان و رباط کریم حضور داشتند. مسابقات این منطقه روز دوازدهم تیرماه به کار خود پایان داد.

پایان مرحله شهرستانی مسابقات قرآن در تهران + عکس

در ادامه و از روز هفدهم تا بیستم تیرماه آستان مقدس امامزاده عبدالله(ع) شهرری و آستان مقدس امامزاده حسن (ع) در خیابان قزوین به صورت جداگانه میزبان بانوان و آقایان شرکت‌کننده از مناطق شهرری، اوقافِ منطقه جنوب‌شرق تهران، اوقافِ منطقه جنوب غرب تهران، اوقافِ ناحیه سه تهران، اسلامشهر، ورامین و پاکدشت بود. مسابقات این منطقه در بخش آقایان روز نوزدهم و در بخش بانوان بیستم تیرماه به کار خود پایان داد.

امامزادگان پنج تن(ع) در منطقه لویزان نیز از هفدهم تا بیستم تیرماه میزبان بانوان شرکت‌کننده در این دوره از مسابقات از مناطق شهری شمیرانات، لواسان، شمال‌شرق تهران، شمال‌غرب تهران، پردیس، دماوند و فیروزکوه بود. 

پایان مرحله شهرستانی مسابقات قرآن در تهران + عکس

سرانجام نیز آخرین منطقه شهری که مرحله شهرستانی مسابقات قرآن استان تهران را برگزار کرد، آستان مقدس امامزاده صالح(ع) در منطقه تجریش بود که از روز بیستم تا 22 تیرماه میزبان آقایان شرکت‌کنندگان در این مرحله از مسابقات از مناطق شهری شمیرانات، لواسان، شمال‌شرق تهران، شمال‌غرب تهران، پردیس، دماوند و فیروزکوه بود.

نفرات برتر این مسابقات به مرحله استانی راه می‌یابند. بر اساس آنچه در آیین‌نامه مسابقات سراسری قرآن آمده است، مرحله استانی این مسابقات طی بازه زمانی ابتدای مرداد تا 22 شهریورماه برگزار می‌شود.

مسابقات سراسری قرآن،‌ رسمی‌ترین رویداد رقابتی جمهوری اسلامی ایران در حوزه قرآن کریم است که هر ساله از سوی سازمان اوقاف و امور خیریه برگزار می‌شود. این مسابقات از مرحله شهرستانی آغاز شده و تا مرحله بین‌المللی ادامه دارد. 

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha