ثبت‌نام مسابقات سراسری قرآن امروز پایان می‌یابد
کد خبر: 4149261
تاریخ انتشار : ۳۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۹

ثبت‌نام مسابقات سراسری قرآن امروز پایان می‌یابد

ثبت‌نام بخش معارفی چهل و ششمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم سازمان اوقاف و امور خیریه امروز 31 خردادماه به پایان می‌رسد.

ثبت نام مسابقات سراسری قرآن امروز پایان می‌یابد

به گزارش ایکنا، ثبت‌نام بخش معارفی چهل و ششمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم امروز 31 خردادماه پایان می‌یابد. این مهلت برای بخش آوایی(رشته‌های حفظ، قرائت، اذان، دعاخوانی و تواشیح) روز 22 خردادماه به پایان رسیده بود.

بخش معارفی مسابقات سراسری قرآن کریم در دو بخش معارف عمومی شامل رشته‌های ترجمه سوره‌های یاسین و الرحمن و معارف تخصصی شامل رشته‌های معارف قرآن، معارف نهج‌البلاغه و معارف صحیفه سجادیه برگزار می‌شود. 

زمان ثبت‌نام برای حضور در چهل و ششمین دوره مسابقات سراسری قرآن از ۱۶ اردیبهشت‌ماه آغاز شده و در نوبت اول به مدت یک ماه ادامه داشت، در ادامه ثبت‌نام برای حضور در این رویداد قرآنی مهلت یک‌هفته‌ای(۲۲ خردادماه) در بخش آوایی و دو هفته‌ای در بخش معارفی(۳۱ خردادماه) در نظر گرفته شد. 

بر اساس اعلام مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه تا 22 خردادماه که ثبت‌‎نام برای حضور در بخش آوایی به پایان رسید، آمار ثبت‌نام‌کنندگان به بیش از 53 هزار نفر رسید. این رقم در مقایسه با آمار ثبت‌نام‌کنندگان در سال‌های اخیر با یک رکوردشکنی همراه بود.

با پایان یافتن ثبت نام مهم‌ترین رویداد رقابتی حوزه قرآن در کشور، مرحله اول آن که مسابقات شهرستانی است، آغاز می‌شود. این مرحله تا 31 تیرماه ادامه دارد و طی آن مسابقات در 130 شهرستان که به عنوان مناطق برگزاری مسابقات معرفی شده‌اند، برگزار می‌شود.

مسابقات سراسری قرآن کریم در بخش آوایی شامل رشته‌های حفظ پنج جزء قرآن کریم، حفظ ۱۰ جزء، حفظ ۲۰ جزء، حفظ کل، قرائت تحقیق، قرائت ترتیل قرآن، دعاخوانی و اذان، در بخش نغماتی یا گروهی شامل رشته مدیحه‌سرایی و همخوانی قرآن کریم و بخش معارفی عمومی در رشته‌های ترجمه سوره‌های یاسین و الرحمن و معارفی تخصصی شامل رشته‌های معارف قرآن کریم، معارف نهج‌البلاغه و معارف صحیفه سجادیه است.

چهل و ششمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در بخش آوایی در مراحل، شهرستانی، استانی و کشوری برگزار می‌شود؛ بخش کشوری نیز در دو مرحله مقدماتی و فینال برگزار خواهد شد که مرحله مقدماتی به صو ت ضبط تصویری اجرای شرکت‌کنندگان و مرحله فینال نیز به صورت حضوری و به میزبانی استان خراسان شمالی برگزار خواهد شد. میزبان مرحله نهایی بخش معارفی نیز استان قم است.

امیرسجاد دبیریان

انتهای پیام
captcha