تمدید مجدد مرحله شهرستانی آزمون معارفی مسابقات سراسری قرآن
کد خبر: 4159515
تاریخ انتشار : ۰۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۵۲

تمدید مجدد مرحله شهرستانی آزمون معارفی مسابقات سراسری قرآن

زمان برگزاری مرحله شهرستانی آزمون بخش معارفی چهل و ششمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم به تعویق افتاد و بر اساس تاریخ اعلام شده، این آزمون به صورت سراسری صبح روز 30 مردادماه برگزار می‌شود.

تمدید دوباره مرحله شهرستانی آزمون معارفی مسابقات سراسری قرآن

به گزارش ایکنا، زمان برگزاری مرحله شهرستانی آزمون معارفی چهل و ششمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم که پیش از این یک بار تمدیده شده و برنامه‌ریزی شده بود تا روز ۱۲ مردادماه برگزار شود، به تعویق افتاد. 

مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه یکی از دلایل تعویق زمان این آزمون را به درخواست تعداد کثیری از شرکت‌کنندگان رشته‌های معارفی مبنی بر تداخل این آزمون با آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش اعلام کرده است.

مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه در اطلاعیه‌ای که به همین منظور صادر کرده آورده است: «با عنایت به گرمای بی‌سابقه تابستان در کشور و خصوصاَ استان‌های جنوبی و نیز درخواست رؤسای ادارات قرآنی استان‌های مذکور و جمع زیادی از شرکت‌کنندگان، به جهت همکاری و تعامل بیشتر با این افراد زمان برگزاری مرحله شهرستانی آزمون معارفی از 12 مرداد به 30 مرداد از ساعت 9 تا 10 صبح تغییر کرد». 

علت برگزاری این آزمون در نوبت صبح گرمای بی‌سابقه اعلام شده است. در این اطلاعیه بر انتخاب سالن‌های دارای امکانات سرمایشی مناسب تأکید شده است. 

بر اساس گزارش ایکنا در اولین زمانبندیِ اعلام شده که در شیوه‌نامه اجرایی مسابقات سراسری قرآن نیز درج شده بود، زمان برگزاری مرحله شهرستانی آزمون معارفی روز 29 تیرماه اعلام شده بود اما به دلایلی که بخشی از آن در دومین اطلاعیه مرکز امور قرآنی اوقاف آمده است، زمان برگزاری این آزمون به روز 12 مردادماه موکول شده بود. 

آزمون معارفی مسابقات سراسری قرآن به صورت کتبی و با در نظر گرفتن استانداردهای آزمون‌های کنکور سراسری برگزار خواهد شد.

بخش معارفی چهل و ششمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در چهار مرحله شهرستانی، استانی، مقدماتیِ کشوری و نهاییِ کشوری در رشته‌های نهج‌البلاغه، صحیفه سجادیه، معارف قرآن کریم در بخش تخصصی و ترجمه سوره‌های مبارکه یس و الرحمن در بخش عمومی برگزار می‌شود. بخش عمومی این مسابقات تنها در مرحله شهرستانی برگزار می‌شود.

انتهای پیام
captcha