نگاهی به عملکرد مؤسسه طلیعه نور مهدی(عج)
کد خبر: 4153708
تاریخ انتشار : ۱۸ تير ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۵

نگاهی به عملکرد مؤسسه طلیعه نور مهدی(عج)

مؤسسه طلیعه نور مهدی(عج) تهران دوره‌های خود را ویژه مقاطع خردسالان، نوجوانان و بزرگسالان می‌کند.

آموزش قرآن

خدیجه محمدی‌اسکویی، مدیر مؤسسه طلیعه نور مهدی(عج) تهران در گفت‌وگو با ایکنا با اشاره به برنامه‌های و فعالیت‌های ترم تابستانه این مؤسسه گفت: در حال حاضر کلاس‌های آموزش قرآن ویژه دختران و پسران سنین سه تا شش سال با محوریت آموزش سوره‌های کوتاه قرآن، آیات و احادیث کاربردی، خلاقیت، نقاشی، آموزش حروف و واژه‌های انگلیسی، قصص قرآنی و آشنایی با زندگی اهل‌بیت(ع) روزهای یکشنبه و سه‌شنبه در نوبت صبح برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: همچنین کلاس‌های نوجوانان به صورت رایگان شامل آموزش روخوانی، حفظ موضوعی، بیان نکات تفسیری و مفاهیمی آیات، نمددوزی روزهای چهارشنبه و شنبه و دوره‌های بزرگسالان شامل آموزش فصیح‌خوانی، فنون قرائت و تلاوت قرآن روزهای سه‌شنبه، صبح تشکیل خواهد شد.

محمدی‌اسکویی با اشاره به اینکه مؤسسه از حوالی سال 93 مجوز فعالیتش را به صورت رسمی از سازمان تبلیغات اسلامی دریافت کرده است، درباره علت راه‌اندازی این مؤسسه گفت: سال‌ها پیش‌تر مدرس کلاس‌های آموزش قرآن ویژه نونهالان در مسجد امام حسین(ع) بودم، اما به صورت رسمی، مجوز فعالیت نداشتیم به همین منظور به دنبال فرایند دریافت مجوز رفتیم تا اینکه پس از تکمیل مدارک توانستیم، پروانه فعالیت مؤسسه را حوالی سال 93 دریافت کنیم.

وی با گلایه از اینکه هزینه‌های جاری مؤسسه را شهریه‌های دریافتی پاسخگو نیست، افزود: شهریه‌های اندکی از قرآن‌آموزان اخذ می‌شود. مکان مؤسسه نیز با همکاری هیئت امنا و امام جماعت مسجد در اختیارمان قرار گرفته است، بنابراین هزینه پرداخت اجاره‌بها نداریم، اما باز هم آن شهریه‌های اندک، جوابگوی حق‌الزحمه مربیان و سایر هزینه‌های جاری مؤسسه نیست.

یادآور می‌شود، مؤسسه طلیعه نور مهدی(عج) در پونک، خیابان مخبری، تقاطع اتوبان ستاری، مسجد امام حسین(ع) مستقر است.

انتهای پیام
captcha