مسجد مهم ترین نهاد اجتماعی است
کد خبر: 4153581
تاریخ انتشار : ۱۷ تير ۱۴۰۲ - ۲۲:۲۹

مسجد مهم ترین نهاد اجتماعی است

معاون ساماندهی و شبکه‌سازی ستاد کانون مساجد کشور با بیان اینکه ما نیازمند عملکرد اجتماعی و فعال شدن نهادهای اجتماعی درکشور هستیم، گفت: مسجد مهم‌ترین نهاد اجتماعی است.

به گزارش ایکنا از قم، امیرحسین خورشیدی، معاون ساماندهی و شبکه‌سازی ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور در دوره توانمندسازی کادر نوجوان کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان قم با موضوع «تشکیلات، جذب، کادرسازی و توانمندسازی» که امروز شنبه ۱۷ تیرماه برگزار شد، گفت: موضوع تشکیلات در تمام دنیا شناخته شده است، اما در ایران اسلامی دارای یک تفاوت نسبت به دیگر کشورهاست.

وی ادامه داد: مهم‌ترین تفاوت تشکیلات از نگاه ما که مبتنی بر نگاه مقام معظم رهبری است، محوریت تشکیلات است که باید حول محور امام زمان(عج) باشد.

معاون ساماندهی و شبکه سازی ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور با بیان اینکه شاید در ابتدا این نگاه، ذهنی و انتزاعی به نظر برسد، تصریح کرد: اما این نگاه کاملا عملیاتی است به این ترتیب که اگر در تمام این مراحل نگاه ما رضایت امام عصر و خشنودی آن حضرت باشد که همه عالم برآن استوار است و ائمه بشارت آن را داده‌اند، عملکرد ما عملکردی متفاوت خواهد بود.

خورشیدی خطاب به نوجوانان مسجدی گفت: قرار نیست صرفا در مسجد کار کنیم بلکه باید هدف بزرگی را دنبال کنیم و آن هم زمینه سازی برای تمدن نوین اسلامی است.

معاون ساماندهی و شبکه‌سازی ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور ادامه داد: تمدن نوین اسلامی مبتنی بر اهداف و افکار اهل بیت(ع) است که خلاصه رفتار و فضایل رسول خداست که می‌تواند برای حل مسائل و مشکلات بر دنیا حکمرانی داشته باشد.

وی با بیان اینکه برای ظهور امام عصر نیازمند این تمدن نوین اسلامی در دنیا هستیم تصریح کرد: برای تحقق این امر نیازمند یک امت اسلامی قوی در دنیا هستیم که در همه‌ی زمینه‌های فرهنگی، هنری، سیاسی، نظامی و اقتصادی قوی و سرآمد باشند.

خورشیدی خطاب به حاضرین گفت: نگاه شما نباید تنها معطوف به کانون، شهر و استان خود باشد بلکه شما باید با نگاه تمدنی، کاری را رقم بزنید که در یک محله و یک شهر انجام می‌شود، اما تاثیر آن جهانی و بر امت اسلامی تاثیرگذار باشد.

وی گفت: به عنوان مثال سرود سلام فرمانده توانست بر امت اسلامی اثرگذار بوده و در کشور‌های مختلف شاهد ساخت این سرود باشیم و فراتر از این سرود حرکت امام خمینی(ره) بود که از شهر قم آغاز شد، اما در کل دنیا اثرگذار بود و امت اسلامی را در جایجای دنیا از خواب بیدار کرد.

معاون ساماندهی و شبکه‌سازی ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور با بیان اینکه کار‌های فرهنگی باید با نگاه تاثیر بر امت مسلمان باشد، تصریح کرد: مجاهدت از ارکان تشکیلات است و همین مجاهدت باعث شد کشور‌هایی که در ابتدای جنگ با واسطه‌ها و هزینه‌های هنگفت به ما کلاشینکف می‌فروختند امروز در صف خرید ادوات از ما هستند.

وی با اشاره به ضرورت ساماندهی و تشکیلات گفت: ما نیازمند عملکرد اجتماعی و فعال شدن نهاد‌های اجتماعی هستیم و مسجد مهم‌ترین نهاد اجتماعی است.

خورشیدی با بیان اینکه امروز هم در جنگ هستیم و دفاع مقدس امروز در عرصه فرهنگ و هنر است تصریح کرد: دشمن در اغتشاشات سال گذشته از فرهنگ و جبهه عفاف و حجاب وارد شد و اگر ما به رسالت خود عمل کرده بودیم چنین اتفاقاتی رخ نمی‌داد چرا که خاکریز دشمن در همین جا و از دریچه فرهنگ برپاشده است.

وی با بیان اینکه با تکیه بر توان مردم می‌توان بر دشمن غلبه کرد ادامه داد: همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند تازمانی که هسته‌های مقاومت محله محور تشکیل نشود این مشکلات را خواهیم داشت.

معاون ساماندهی و شبکه سازی ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور در ادامه به آموزش مباحث تخصصی تشکیلات، جذب، کادرسازی و توانمندسازی و... پرداخت و به سوالات نوجوانان کادر کانون‌های مساجد پاسخ داد.

انتهای پیام
captcha