قدرت اسرائیل فروپاشیده و کرانه باختری به غزه دوم تبدیل شده است
کد خبر: 4153395
تاریخ انتشار : ۱۷ تير ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۳
رسانه‌های عبری‌زبان:

قدرت اسرائیل فروپاشیده و کرانه باختری به غزه دوم تبدیل شده است

رسانه‌های رژیم صهیونیستی با انتشار گزارش‌ها نسبت به ناکامی رژیم صهیونیستی در مقابله با مقاومت کرانه باختری ابراز نگرانی کردند.

به گزارش ایکنا به نقل از خبرگزاری فلسطینی شهاب، عملیات‌های مقاومتی علیه نظامیان اشغالگر اسرائیل و شهرک نشینان صهیونیست در کرانه باختری و قدس اشغالی طی 24 ساعت اخیر ادامه داشته است.

مرکز اطلاعات فلسطینی معطی اعلام کرد که طی 24 ساعت گذشته 35 عملیات مقاومتی از تیراندازی تا پرتاب بمب دستی و تخریب خودروهای شهرک‌نشینان و 21 مورد رویارویی و پرتاب سنگ در کرانه باختری و قدس انجام شده است.

این مرکز تأکید کرد عملیات‌های مقاومتی با هر ابزار در دسترس و به منظور پاسخ به جرایم تصاعدی رژیم اشغالگر در حق ملت فلسطین از کشتار، هتک حرمت مقدسات و عملیات‌های تروریستی شهرک‌نشینان صهیونیست انجام می‌شود.

اذعان رسانه‌های صهیونیست به فرسایش قدرت اسرائیل

از سوی دیگر واکنش‌ها در داخل سرزمین‌های اشغالی به شکست رژیم صهیونیستی در عملیات نظامی خود علیه جنین برای سرکوب مقاومت و در عوض، تداوم عملیات‌های مقاومتی علیه صهیونیست‌ها ادامه دارد.

رسانه‌های عبری‌زبان دیروز جمعه نیز گزارش دادند که اسرائیل از نظر  ضعف در بازدارندگی و موقعیت بین‌المللی خود و همچنین موقعیتش در برابر دشمنان و فرسایش توانایی‌هایش در یک شرایط امنیتی استراتژیک خاصی قرار دارد.

رونین منیلیس، سخنگوی اسبق ارتش رژیم اشغالگر می‌گوید: هفته گذشته مملو از اتفاقات امنیتی علیه اسرائیل بود، از واکنش‌ها به عملیات نظامی در جنین تا تیراندازی از سمت غزه، شلیک پدافند لبنان تا عملیات‌های (استشهادی) در کادومیم و عملیات تل‌آویو همگی نشانه ضعف اسرائیل است.

وی افزود: در این اوضاع اسرائیل در یک برهه امنیتی استراتژیک خاصی در خصوص قدرت بازدارندگی خود قرار دارد، اما با این حال دغدغه سران کابینه اسرائیل به جای اینکه ترمیم قدرت بازدارندگی باشد، پیشبرد قوانین شخصی و مورد مناقشه است.

آوی ایساچاروف، سردبیر امور فلسطین در روزنامه عبری یدیعوت آحرونوت می‌گوید که عملیات جنین یک قرص آرام بخش آکامول برای بیمار مبتلا به یک مشکل جدی سلامتی محسوب می‌شود.

وی افزود: رزمندگان مقاومت خیلی زود به اردوگاه جنین بازخواهند گشت و حملات آنها از سر گرفته می‌شود و حتی شاهد تشدید حملات خواهیم بود .

شلی یاسیموویچ، رئیس سابق حزب اپوزیسیون کار در سرزمین‌های اشغالی نیز گفت: علیرغم آنچه در جنین انجام شد، اما ارتش اسرائیل نمی‌تواند 2.5 میلیون فلسطینی کرانه باختری را کنترل کند. جنین به کارخانه تولید عملیات‌های مسلحانه تبدیل شده است و اظهارات یوآو گالانت، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی درباره دستاوردهای عملیات جنین کلیشه‌های پوچ و تأسف‌آور است.

قدرت اسرائیل فروپاشیده و کرانه باختری به غزه دوم تبدیل شده است

وی افزود: هرگونه حرکت نظامی بدون افق سیاسی نتیجه صفر برای کابینه خواهد داشت. ما در سطح سیاسی با عملکرد صفر روبرو هستیم و دستیابی به هر گونه دستاوردی، یک توصیف خنده‌دار و غم‌انگیز است.

سایت عبری‌زبان والا نیز امروز شنبه نوشت که با افزایش قدرت نیروهای مقاومت در کرانه باختری اسرائیل در مسیر انجام حملات منظم در این منطقه است.

رژیم صهیونیستی هفته گذشته در حمله دو روزه خود به جنین در شمال کرانه باختری که پایگاه مقاومت در کرانه باختری است، 12 فلسطینی را شهید و بیش از یکصد نفر دیگر را زخمی کرد، افزون بر اینکه زیرساخت‌های اردوگاه جنین را نیز کاملا ویران کرد.

اما در عین حال گردان جنین با وارد آوردن تلفات قابل توجه به صفوف نظامیان و تجهیزات نظامی صهیونیست‌ها آنها را وادار به عقب‌نشینی کرد.

رژیم صهیونیستی پس از آن در روز پنجشنبه با حمله به شهر نابلس از کانون‌های دیگر فعالیت مقاومت دو فلسطینی را به شهادت رساند.

قدرت اسرائیل فروپاشیده و کرانه باختری به غزه دوم تبدیل شده است

تشکیلات خودگردان رو به فروپاشی

رسانه‌های فلسطینی و صهیونیستی نیز گزارش دادند که روز به روز صحبت‌ها در مورد ضعف شدید تشکیلات خودگردان فلسطین در نتیجه فاصله گرفتن آن از واقعیت مردم فلسطین و توسل به رژیم صهیونیستی برای بقای خود بیشتر می‌شود.

روزنامه عبری‌زبان معاریو نوشته است که اسرائیل نگران فروپاشی تشکیلات خودگردان و پیامدهای امنیتی این قضیه از جمله قدرت گرفتن پیش‌تر مقاومت و افزایش عملیات‌های مقاومت علیه اسرائیل است.

قدرت اسرائیل فروپاشیده و کرانه باختری به غزه دوم تبدیل شده است

کانال 12 رژیم صهیونیستی دیروز جمعه به نقل از منابع آگاه فلسطینی جزئیات نشست محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان با سران دستگاه‌های امنیتی را فاش کرد و گفت که محمود عباس مسئولین امنیتی تشکیلات خودگردان را به دلیل ناکامی در تسلط بر جنین توبیخ کرده است.

این رسانه صهیونیست گفت که ماجد فرج از فرماندهان امنیتی تشکیلات خودگردان و اعضایی از سازمان اطلاعات تشکیلات به دلیل ناکامی در تسلط بر جنین و اردوگاه آن توبیخ شدند و به آنها درباره تسلط حماس بر جنین نظیر آنچه در سال 2007 در غزه رخ داد، هشدار داده شده است.

انتهای پیام
captcha