ارسال 1677 اثر به نهمین جشنواره هنر آسمانی
کد خبر: 4152005
تاریخ انتشار : ۱۱ تير ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۳
معاون تبلیغ حوزه خبر داد:

ارسال 1677 اثر به نهمین جشنواره هنر آسمانی

معاون فرهنگی و تبلیغ حوزه علمیه، با بیان اینکه  هزار و 677 اثر به جشنواره ارسال شد، گفت: در شعر، 369 اثر، در شعر نو، 197 اثر، در داستان، 816 اثر شامل داستان کوتاه و بلند و رمان، خاطره و سفرنامه و ... و در پژوهش هنر، 295 اثر به جشنواره ارائه شد.

سند راهبردی هنر در حوزه تدوین شد/  ارسال 677 اثر به نهمین جشنواره هنر آسمانیبه گزارش ایکنا، حجت‌الاسلام و المسلمین حسین ملانوری، معاون فرهنگی و تبلیغ حوزه علمیه، 11 تیرماه در مراسم اختتامیه نهمین چشنواره هنر آسمانی که در مدرسه علمیه امام کاظم(ع) برگزار شد، با بیان اینکه با اهتمام مدیر حوزه علمیه چنین حرکت‌هایی در حال انجام است، گفت: از آیت‌الله نوری همدانی هم به خاطر ارسال پیام قدردانی دارم.

وی افزود: فراخوان آثار دوره نهم جشنواره هنر آسمانی، از آذرماه سال گذشته آغاز شد؛ در این جشنواره موضوعاتی چون حکومت اسلامی و ولایت فقیه، دستاوردهای انقلاب اسلامی، آسیب‌های اجتماعی، عفاف و حجاب، مسجد تراز به مسابقه گذاشته شد و موضوع ویژه جشنواره هم یکصدمین سال بازتأسیس حوزه توسط آیت‌الله حائری یزدی بود که بهترین اثر جشنواره هم در موضوع یکصدمین سال ارسال شده است.

ملانوری با بیان اینکه هزار و 677 اثر به جشنواره ارسال شد، افزود: در شعر، 369 اثر، در شعر نو، 197 اثر، در داستان، 816 اثر شامل داستان کوتاه و بلند و رمان، خاطره و سفرنامه و ... و در پژوهش هنر، 295 اثر ارائه شد. براساس تقسیم‌بندی موضوعی هم درباره دستاوردهای انقلاب اسلامی، 455 اثر، در عفاف و حجاب، 421 اثر، در زمینه مسجد 153 اثر و در موضوع ولایت فقیه 64 اثر و در زمینه آسیب‌های اجتماعی 192 اثر و در موضوع بازتأسیس حوزه هم 362 اثر به جشنواره ارسال شد.

وی افزود: شرکت‌کنندگان در این جشنواره شامل 609 طلبه خواهر و برادر هستند که 328 نفر خواهران و مابقی برادران هستند که نسبت به دوره هفتم 37 درصد افزایش آثار داریم.

معاون فرهنگی و تبلیغ حوزه علمیه اضافه کرد: به قضاوت داوران جشنواره، کیفیت آثار در دوره‌های اخیر از قبل بهتر است و سال به سال این کیفیت بیشتر شده است.

وی افزود: همچنین جشنواره در سا‌ل‌های قبل از مرحله شهرستان شروع می‌شد و به قم و کشور راه می‌یافت ولی امسال برای اولین بار ابتدا در سطح استانی برگزار شد و سپس در سطح ملی مورد ارزیابی قرار گرفت.

ملانوری بیان کرد: امسال بخش بین‌الملل جشنواره با همکاری المصطفی برگزار شد که آمار آثار این بخش جدا از آمار اعلام شده است و در مراسم اختتامیه جداگانه از صاحبان آثار برتر تجلیل خواهد شد.

وی با اشاره به برخی فعالیت‌های صورت گرفته حوزه در عرصه هنری در دو سال اخیر، افزود: در دو سال اخیر بازطراحی و ابلاغ مجدد نظام هنر و رسانه حوزه، ایجاد ستادهای راهبری هنری مانند ستاد هنرهای نمایشی، ستاد هنرهای تجسمی، ستاد راهبری هنرهای ادبیات نمایشی و رثا و دعا و ... از جمله کارهای انجام شده حوزه هستند.

ملانوری بیان کرد: همچنین فعال‌سازی هیئت امنای جشنواره، و تهیه و تنظیم برنامه هنری و رسانه‌ای 5 ساله و تدوین سند راهبردی هنر، طراحی و اجرای شب شعر حجره در همه استان‌ها و طراحی سامانه هنر و رسانه در سامانه تبلیغ، راه‌اندازی کمیته رسانه و هنر، برگزاری کمیته‌های شش‌گانه هنری، طراحی نشریه هنر و رسانه و شب شعر حکومت اسلامی از دیگر کارهای انجام‌شده در دو سال اخیر در  حوزه محسوب می‌شود.

معاون تبلیغ حوزه علمیه تأکید کرد: هزار و 180 نفر از هنرمندان حوزوی در سامانه هنر ثبت نام کرده‌اند که امیدواریم در پرتو فعالیت‌های هنری دینی بتوانیم شاهد اثرگذاری در جامعه و حتی عرصه بین‌المللی باشیم.

انتهای پیام
captcha