تعامل خوب ایکنا با حوزه علمیه و اساتید حوزوی
کد خبر: 4180247
تاریخ انتشار : ۱۸ آبان ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۸
معاون تبلیغ حوزه‌های علمیه کشور بیان کرد:

تعامل خوب ایکنا با حوزه علمیه و اساتید حوزوی

حجت‌الاسلام حسین ملانوری در پیامی به مناسبت سالگرد تاسیس ایکنا آورده است: خبرگزاری ایکنا در انس مردم با قرآن و تأمل و تدبر بیشتر در قرآن نقش‌آفرین است و تاکنون تعامل خوبی بین ایکنا و مدیران حوزه علمیه و استادان حوزه وجود داشته است، ولی این روند باید تقویت شود.

حسین ملانوریدر آستانه فرارسیدن ۲۰ آبان؛ و بیست‌ویکمین سالگرد تأسیس خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) حسین ملانوری، معاون تبلیغ حوزه‌های علمیه کشور، در پیامی شفاهی آورده است؛

یکی از انتظاراتی که از تمامی رسانه‌ها به خصوص رسانه‌های دینی وجود دارد این است که واقعیت را منعکس کنند. البته عمده رسانه‌های معتبر در کشور به این مورد پایبندند. ضمن اینکه رسانه‌ها باید در انتشار اخبار چند اصل مهم را در نظر بگیرند که در دوره کنونی اصل امیدآفرینی بسیار اهمیت دارد. اخبار باید مایه حیات و نشاط و امید در مردم شوند نه اینکه ذهن آنان را بیشتر  مخدوش کنند. خبرگزاری ایکنا وظیفه انتشار اخبار قرآنی را برعهده دارد و طبعا نشر معارف قرآن کریم و اخبار مرتبط با آن امیدآفرین و مایه نشاط روحی و روانی انسان است.

ایکنا اخبار خود را صادقانه منتشر می‌کند و از متولیان و خبرنگاران این خبرگزاری قدردانی می‌کنم و سالگرد تولد ایکنا را تبریک می‌گویم. یکی از نقاط مثبت ایکنا انتشار اخبار علمی مرتبط با حوزه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگ و هنر با نگاه دینی است که اهمیت فراوانی دارد.

تاکنون تعامل خوبی بین ایکنا و مدیران حوزه علمیه و استادان حوزه وجود داشته است، ولی این روند باید تقویت شود. معاونت تبلیغ حوزه علمیه کارهای قرآنی خوبی در دست اجرا دارد که از جمله آنها برنامه ثقلین ذیل طرح هجرت است که مبلغان آن را در بیش از 3 هزار پایگاه قرآن و عترت در مساجد سراسر کشور اجرا می‌کنند و ایکنا با جریان‌سازی در این باره می‌تواند به تقویت آن کمک کند.

در طرح امین هم، که در مدارس آموزش و پرورش در حال اجراست، یکی از موضوعات محوری پرداختن به قرائت، حفظ، پیگیری مسابقات و رویدادهای قرآنی در مدارس است و بیان گزارش و تجربیات مبلغان می‌تواند به تقویت قرآنی مدارس کمک کند. امیدوارم با همکاری ایکنا این نوع فعالیت‌ها را توسعه دهیم و عمق بخشیم.

موضوع دیگر، اسلامی‌سازی علوم انسانی در کشور است که رهبر انقلاب بر آن تأکید می‌کنند. پیوند قرآن و علوم از کارهای مهمی است که انجام می‌شود و در این زمینه در حال پیشرفتیم و خبرگزاری‌های دینی از جمله ایکنا در ترویج گفتمان مربوط به آن می‌توانند نقش مهمی را ایفا کنند.

قرآن کتاب آسمانی ماست و هر مسلمانی باید آن را در زندگی خود جای دهد و در آن تدبر کند تا جامعه با معیار قرآن ساخته شود. لذا خبرگزاری ایکنا در انس مردم با قرآن و تأمل و تدبر بیشتر در قرآن در راستای اهداف اجتماعی نقش‌آفرین است و هرقدر فضای قرآنی بیشتری حاکم باشد، در رشد و پیشرفت موفق‌تر خواهیم بود. لذا همه نهادها و متولیان امور اعم از حوزه و دانشگاه وظیفه دارند در راستای توسعه و تعمیق فعالیت‌های قرآنی با ایکنا همکاری کنند تا این رسانه در نشر اخبار قرآنی و توسعه فضای قرآنی در کشور مؤثرتر باشد. 

انتهای پیام
captcha