۵۵۴ طلبه هنرمند در جشنواره هنر آسمانی شرکت کردند
کد خبر: 4064713
تاریخ انتشار : ۲۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۵

۵۵۴ طلبه هنرمند در جشنواره هنر آسمانی شرکت کردند

معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه‌های علمیه در مراسم اختتامیه جشنواره هنر آسمانی گفت: یک‌هزار و ۳۲۱ اثر از ۵۵۴ هنرمند حوزوی که ۱۸۳ نفر از این هنرمندان از طلبه‌های خواهر بودند، به هشتمین دوره جشنواره هنر آسمانی ارسال شد.

به گزارش ایکنا از قم، حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسین ملانوری، معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه‌های علمیه در آیین اختتامیه هشتمین دوره جشنواره هنر آسمانی که 26 خردادماه در سالن اجتماعات بیداری اسلامی جامعه الزهرا(س) افزود: کیفیت اثرهای رسیده به این دوره، در مقایسه با دوره‌های پیشین افزایش یافته است.

وی ادامه داد: این جشنواره با هدف شناسایی طلبه‌های هنرمند، جریان‌سازی و گفتمان‌سازی در عرصه‌های گوناگون هنری، فرهنگی و اجتماعی توسط طلاب و ایجاد زمینه رشد و ارتقای آثار هنری طلاب و معرفی ایشان به جامعه هنری برگزار شده است.

ملانوری افزود: این دوره جشنواره در بخش عمومی در موضوع های عفاف و حجاب، سبک زندگی اسلامی، اقتصاد مقاومتی، امیدآفرینی، مدیریت جهادی، امر به معروف و نهی از منکر و اعتیاد؛ و در بخش ویژه در موضوعات مسجد و جمعیت برگزار شد.

معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه‌های علمیه بیان کرد: جشنواره مذکور در هنرهای نمایشی و تجسمی در رشته‌های فیلمنامه، نمایشنامه، بازی‌نامه، کارگردانی، بازیگری، تهیه‌کنندگی، طراحی، نقاشی، گرافیک، تصویرسازی، خوشنویسی، عکاسی، نگارگری و کاریکاتور ویژه طلاب خواهر و برادر برگزار شد.

وی در بخش دیگر سخنان خود گفت: «نظام جامع هنر» چند سال قبل، توسط مدیریت حوزه علمیه ابلاغ شد و همه مدیران حوزه در این زمینه اهتمام دارند و از همه استادان، طلاب و فرهیختگان می‌خواهیم که در اجرای آن ما را یاری کنند.

ملانوری همچنین گفت: از همه طلبه های حوزه های علمیه سراسر کشور می خواهیم که آثار هنری خود را در رشته های مختلف برای ارسال به نهمین دوره این جشنواره آماده سازند.

ابراهیم سلیمانی، مسئول کمیته هنرهای تجسمی با ارائه گزارشی درباره این جشنواره بیان کرد: هنرمندان رشته‌های تجسمی با آثار هنری خود می‌توانند در رشد و بالندگی جامعه نقش بسزایی داشته باشند.   

وی با بیان اینکه خلاقیت در هنرهای تجسمی نقش موثری دارد، افزود: به منظور ارتقای سطح آثار هنری، برگزاری کارگاه های آموزشی در رشته های گوناگون هنری در کنار مطالعه و پژوهش ضروری است.

سید ابوالقاسم صالحی‌زاده، مسئول کمیته هنرهای نمایشی با ارائه گزارشی درباره فعالیت‌های انجام شده در این جشنواره گفت: هنر می‌تواند بستر مناسبی برای رشد و بالندگی اندیشه‌های خلاق و متعهد در جامعه باشد.  

وی یادآور می‌شود، این جشنواره تبدیل به یک رویداد مهم هنری شده و به حمایت مسئولان نیازمند است.

در این مراسم از دو نفر از پیشکسوتان حوزوی به نام‌های حجج‌اسلام سید احمد شفیعی مازندرانی در رشته خوشنویسی و سیداحمد علوی در رشته فیلمسازی تجلیل و نیز برگزیدگان هشتمین دوره جشنواره هنرهای آسمانی معرفی شدند و تندیس جشنواره و جوایزی به آن‌ها اهدا شد.

یادآور می‌شود، سرود «مردان جهاد و غیرت» در رابطه با طلاب جهادی برای نخستین بار در این آیین اجرا و کلیپ هایی از فعالیت های برگزاری و داوری آثار پخش شد.  

انتهای پیام
captcha