اعتراض خلبانان اسرائیلی به اصلاحات مورد نظر نتانیاهو
کد خبر: 4151714
تاریخ انتشار : ۱۰ تير ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۷

اعتراض خلبانان اسرائیلی به اصلاحات مورد نظر نتانیاهو

بیش از 100 خلبان رژیم صهیونیستی به دلیل اصلاحات قضایی مورد نظر نخست وزیر این رژیم، به توقف خدمت نظامی خود تهدید کردند.

به گزارش ایکنا، به نقل از وبگاه عربی 21، پس از آنکه صدها تن از نیروهای ذخیره از واحدهای مختلف رژیم صهیونیستی قبلاً تهدید کرده بودند که به عملیات نظامی نمی‌پیوندند، 110 نفر پرسنل نیروی هوایی دیگر نیز اعلام کردند که در صورت تصویب یک کودتای قانونی در کنست، از ادامه خدمت نظامی خود سرباز خواهند زد.

کورین آلباز آلوش، خبرنگار روزنامه یدیعوت آحرونوت، در همین رابطه تأکید کرد که 110 خلبان  اسرائیلی نامه‌ای به یوآو گالانت، وزیر جنگ، هارتسی هالوی، رئیس ستاد ارتش و تومار بار، فرمانده نیروی هوایی، ارسال کرده و تهدید کردند اگر کودتای قضایی (اصلاحات قضایی مورد نظر دولت نتانیاهو) برای بار دوم در کنست تصویب شود، فعالیت داوطلبانه خود برای نیروهای ذخیره را متوقف خواهند کرد.

این خلبانان در پیام خود تأکید کردند که ادامه مطرح کردن موضوع اصلاحات قضایی به شخصیت و اعتبار تل آویو آسیب جدی می‌زند.

در پیام این گروه تصریح شده است: ما این نامه را ساده ننوشته‌ایم و ترجیح می‌دادیم که اصلاً مجبور به نوشتن آن نمی‌شدیم. همه امیدواریم که مجبور نباشیم حضور داوطلبانه خود برای خدمت سربازی در نیروهای ذخیره را متوقف کنیم.

در همین رابطه یوآو گالانت، وزیر جنگ، در مراسم فارغ‌التحصیلی یک گروه از نظامیان صهیونیست گفت: دعوت به مخالفت و تهدید به توقف فعالیت داوطلبانه در ارتش، باعث می‌شود تا کیفیت ارتش به خطر بیفتند.

انتهای پیام
captcha