«نشر خوبی‌ها» زمینه‌ساز اتحاد و هم‌دلی در جامعه است
کد خبر: 4151008
تاریخ انتشار : ۰۸ تير ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۸
معاون امور مجلس و استان‌های سازمان تبلیغات اسلامی:

«نشر خوبی‌ها» زمینه‌ساز اتحاد و هم‌دلی در جامعه است

حجت‌الاسلام غلامی با بیان اینکه رویداد ملی «نشر خوبی‌ها» راه مقابله با گسست اجتماعی و زمینه‌ساز اتحاد و هم‌دلی در جامعه است، گفت: هر مسجد یا طلبه‌ای می‌خواهد برنامه اجرا کند باید برای آن محله یک صفحه اختصاصی در فضای مجازی ایجاد کرده و در راستای نشر خوبی‌ها به روایت‌گری بپردازد.

نشست کنشگران فرهنگی اردبیلبه گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی اردبیل، حجت‌الاسلام رضا غلامی، معاون امور مجلس و استان‌های سازمان تبلیغات اسلامی، هفتم تیرماه، در نشست کنشگران فرهنگی اردبیل با هدف بررسی رویداد ملی «محله همدل» در سخنانی اظهار کرد: مساجد به عنوان محور فعالیت‌های فرهنگی و دینی، ظرفیت‌های زیادی دارند که متاسفانه نادیده گرفته می‌شوند که باید در تقویت کارکرد اجتماعی مساجد تلاش کرد.

وی افزود: وی ایجاد گسست اجتماعی را هدف دشمن در عصر کنونی عنوان کرد و افزود: اجرای رویداد ملی «نشر خوبی‌ها» با هدف تقویت اتحاد و همدلی در ماه محرم و ایام و مناسبت‌های ملی و مذهبی باید مورد توجه قرار گیرد.

معاون امور مجلس و استان‌های سازمان تبلیغات اسلامی حضرت امام حسین(ع) را محور اتحاد معرفی کرد و افزود: در عزاداری ماه محرم از هر قشر و صاحبان علایق و عقاید مختلف زیر پرچم حضرت اباعبدالله الحسین(ع) ارادت خود را آستان مقدس این امام معصوم ابراز می‌دارند.

غلامی بر ضرورت روایت خوبی‌ها در جامعه تأکید کرد و افزود: هر مسجد یا طلبه‌ای می‌خواهد برنامه اجرا کند باید برای آن محله یک صفحه اختصاصی در فضای مجازی ایجاد کرده و در راستای نشر خوبی‌ها به روایت‌گری بپردازد.

وی مسجد را محور و قلب هر محله و جامعه دانست و گفت: مسجد می‌تواند راهنمای مسائل دنیوی و اخروی و محل رشد باشد و مهرواره محله همدل این اتفاق را رقم زده و باعث ایجاد انگیزه در بین افراد فعال فرهنگی می‌شود.

رئیس بنیاد هدایت کشور بر اهمیت مهرواره همدل تأکید کرد و افزود: گفتمان بنیاد هدایت با این مهرواره‌ها در حال نشر است و قله اوج که مسجد مرکز حکمرانی محله را داشته باشد با این مهرواره‌ها رقم می‌خورد.

غلامی ادامه داد: در مهرواره «محله همدل» اطلاعات خوبی نسبت به محله‌ها در استان‌های مختلف احصا شده و مسجد و فعالیت‌های اجتماعی در محله را شناخته و در گام بعدی از همین داشته‌ها استفاده خواهد شد و در کنار این اقدامات، محلات دیگر را هم همراه خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه تبیین و معرفی مهرواره محله همدل در مناطق مختلف از دیگر برنامه‌های این طرح است افزود: تداوم مهرواره محله همدل یکی دیگر از رویکرد‌های ما در این عملیات است؛ اینکه چگونه می‌توان مردم را در میدان پای کار نگه داشته و خرده پویش‌هایی در مناسبت‌های مختلف می‌توان طراحی کرد تا این مدل محله محوری را ادامه دهیم.

انتهای پیام
captcha