اکران تبلیغات فرهنگی در بوستان‌های شهری قم
کد خبر: 4149275
تاریخ انتشار : ۳۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۲

اکران تبلیغات فرهنگی در بوستان‌های شهری قم

معاون خدمات شهری شهرداری قم از فضاسازی فرهنگی بوستان‌ها و نصب اطلاعیه‌های قانونی در حوزه حجاب و عفاف در این اماکن خبر داد.

به گزارش ایکنا از قم، به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، مهدی اصفهانیان‌مقدم در جلسه بررسی و جمع‌بندی اجرای طرح‌های حجاب و عفاف در بوستان‌های شهری قم، اظهار کرد: فصل الخطاب حرکت شهرداری قم در ارتباط با موضوع حجاب و عفاف قوانین و مقررات است.

وی با اشاره به توجه شهرداری قم به مسئولیت شرعی و قانونی خود در این زمینه، افزود: مبنای حرکت مجموعه، ابلاغیه وزارت کشور در این زمینه است.

معاون محیط‌زیست و خدمات شهری شهرداری قم با اشاره به اینکه موارد متعددی در زمینه رعایت حجاب و عفاف در اماکن عمومی و اداری وجود دارد که باید به‌دقت بررسی شود، گفت: در قسمت‌های مختلف دستورالعمل ابلاغ‌شده از وزارت کشور، برخورد با کشف حجاب در اماکن تفریحی و گردشگری و حتی اماکنی که تحت اشراف شهرداری‌ها است، در حیطه وظیفه فراجا، پلیس اماکن و نیروهای ضابط عنوان‌شده است.

اصفهانیان‌مقدم با تأکید بر اینکه مسائل مرتبط با حجاب و عفاف در اماکن عمومی شهر باید با دقت بررسی شود، مطرح کرد: ۲۱ دستگاه در این زمینه نقش دارند و جلسات منظمی برای هماهنگی در اقدامات صورت می‌گیرد.

وی، تعامل شهرداری و فرماندهی انتظامی در این بخش را موردتوجه قرار داد و گفت: مسئله امربه‌معروف در بوستان‌ها تخصصی است و نیاز به کمک ضابطین داریم که حمایت از این افراد بر اساس مصوبه شورای شهر صورت می‌گیرد.

معاون خدمات شهری شهرداری قم به برگزاری دوره‌های آموزشی برای نیروهای خدماتی در مواجهه با ناهنجاری‌ها اشاره کرد و افزود: فضاسازی بوستان‌ها برای ترویج فرهنگ حجاب و عفاف در حال انجام است.

انتهای پیام
captcha