شعر آیینی و طنز از نقاط قوت هنر در قم است
کد خبر: 4148943
تاریخ انتشار : ۲۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۵

شعر آیینی و طنز از نقاط قوت هنر در قم است

معاون راهبری استان‌های حوزه هنری با اشاره به اینکه ‌شعر آئینی و طنز از نقاط قوت هنر در قم است، گفت: عرصه تجسمی این استان نیز دارای قابلیت برای الهام بخشی در سطح کشور است.

به گزارش ایکنا از قم، به نقل از روابط عمومی حوزه هنری استان قم، سعید لشگری، معاون راهبری استان‌های حوزه هنری در دیدار صمیمی با کارکنان و مسئولین واحد‌های حوزه هنری استان قم که امروز 29 خردادماه انجام شد، از هنرمندانی که در طول سال‌ها با حوزه هنری همکاری داشته‌اند یاد کرد و گفت: وقتی به هنرمندان و همکاران حوزه هنری نگاه می‌کنیم در می‌یابیم که بزرگترین ارزش سازمانی حوزه هنری نیروی انسانی آن است که باید آن را قدر دانست. خوشبختانه در حال حاضر شاهد مهاجرت معکوس اهالی فرهنگ و هنر به حوزه هنری هستیم.

وی در این دیدار که با حضور محمدجواد شاهمرادی، مدیر ستاد معاونت راهبری استان‌ها همراه بود، بیان کرد: اتفاقات خوبی در استان‌های حوزه هنری در حال روی‌دادن است و تاثیر و نمود این اتفاقات را در جشنواره‌های هنری معتبر کشور شاهد هستیم. در این سال‌ها مراکز استانی حوزه هنری بواسطه تولیدات‌شان حضور موفقی در جشنواره فیلم کوتاه ۱۰۰ و جشنواره تئاتر فجر داشته‌اند و حوزه هنری کشور و شخص رئیس حوزه هنری توجه خاص به استان‌ها دارند.  

لشگری گفت: حوزه هنری قم در حوزه تجسمی بواسطه ظرفیت‌های هنرمندان استان می‌تواند الهام‌بخش حوزه‌های هنری در کشور باشد. همچنین استان قم در حوزه شعر آئینی و طنز حرف‌های بسیاری برای گفتن در سطح کشور دارد.

وی گفت: امسال از طرح‌های رمان خوب و منطبق با اهداف حوزه هنری حمایت خواهیم کرد. حمایت و سرمایده‌گذاری‌های ستاد در عرصه‌های مختلف بسته به اراده همکاران و هنرمندان استانی است.

لشگری درباره تئاتر بچه‌های مسجد نیز گفت: طرح بچه‌های مسجد از جنس حوزه هنری و فعالیت‌های حوزه هنری‌ست. کار بچه‌های مسجد تربیتی است و محورش مربی‌ست و حوزه هنری در این عرصه باید به طور جدی به تربیت مربی بپردازد.

معاون راهبری استان‌های حوزه هنری همچنین ابراز کرد: همکاران حوزه هنری تحول و پیشرفت خود را در حوزه کاری‌شان بدانند نه در ارتقاء و جایگاه اداری.

همچنین در این دیدار سیدمهدی حسینی، رئیس حوزه هنری قم ابراز امیدواری کرد: چشم‌انداز حوزه هنری قم در دوره‌پیش‌رو با تلاش همکاران حوزه هنری قم و حمایت‌های ستاد حوزه هنری، چشم‌اندازی روشن باشد و حوزه هنری قم محل رویداد‌های خیر و تاثیرگذار در عرصه هنر و ادبیات باشد.

در ابتدای این دیدار نیز همکاران حوزه هنری قم به بیان چالش‌ها و نقطه نظرات‌شان در حوزه فعالیت‌های تخصصی‌شان پرداختند.   

انتهای پیام
captcha