چهار محور سبک زندگی ایمانی در کلام امام صادق(ع)
کد خبر: 4141042
تاریخ انتشار : ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۶
حجت‌الاسلام‌ فرحزاد تبیین کرد

چهار محور سبک زندگی ایمانی در کلام امام صادق(ع)

سخنران حرم بانوی کرامت با اشاره به چهار محور تحقق و ترسیم سبک زندگی ایمانی در کلام امام صادق(ع) بیان کرد: نخستین محور زیربنای ترسیم سبک زندگی ایمانی در کلام امام صادق(ع) بر این اصل استوار است که عمل من را کسی دیگر انجام نمی‌دهد و دومین محور این اصل است که انسان به این باور برسد که خداوند متعال ناظر بر تمام افکار و افعال است.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین فرحزاد، استاد حوزه علمیهبه گزارش ایکنا از قم، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین فرحزاد، استاد حوزه علمیه، در محفل معارفی حرم مطهر بانوی کرامت که شامگاه 24 اردیبهشت‌ماه در شبستان امام خمینی(ره) برگزار شد، درباره فضیلت صلوات از منظر روایات اسلامی اظهار کرد: هر کسی تنها یک صلوات بفرستد، خداوند متعال هزار صلوات رحمت را با هزار صف از ملائکه نازل می‌کند. ذکر صلوات سرچشمه همه خوبی‌هاست که امواج هستی را درهم نوردیده، تمام مخلوقات عالم از خیر آن متنعم می‌شوند و به کسی که صلوات فرستاده، درود می‌فرستند.

سخنران محفل معارفی حرم مطهر بانوی کرامت با اشاره به اینکه هر فردی مبتنی بر موازینی خاص، مهارت و سبک زندگی‌اش را ترسیم، تنظیم و برنامه‌ریزی می‌کند، ادامه داد: امام صادق(ع) در روایتی زیربنای ساختار زندگی ایمانی را بر چهار محور ذکر می‌کنند.

وی تصریح کرد: نخستین محور زیربنای ترسیم سبک زندگی ایمانی در کلام امام صادق(ع) بر این اصل استوار است که عمل من را کسی دیگر انجام نمی‌دهد و دومین محور این اصل است که انسان به این باور برسد که خداوند متعال ناظر بر تمام افکار و افعال است.

فرحزاد ادامه داد: سومین محور آن است که یقین بر اینکه بدون شک رزق و روزی هر فرد به کسی دیگر نمی‌رسد؛ همچنین یقین بر مرگ و فنا بودن دنیا چهارمین محور بیانی در کلام امام صادق(ع) در رابطه با ترسیم سبک زندگی ایمانی است.

وی با تأکید بر اینکه اگر حقیقتاً به یکی از این چهار محور باور داشته باشیم و در سبک زندگی خود آن‌را پیاده کنیم، از نجات‌یافتگان روز قیامت خواهیم بود، اظهار کرد: متأسفانه گاهی از اوقات برای دنیای فانی و خرید ماشین، خانه، دکور و مبلمان میلیاردی هزینه می‌کنیم، اما برای آخرت و در کمک به مستمندان، بهانه‌تراشی می‌کنیم.

سخنران حرم مطهر بانوی کرامت با تأکید بر اینکه انسان باید اضافه مالش را در مسیر انفاق و کمک به نیازمندان هزینه کند، بیان کرد: فرزندان در وراثت روحی بیش از پدر از مادران ارث می‌برند؛ خداوند متعال در آیات الهی قرآن کریم می‌فرمایند: «يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا إِنَّ مِنْ أَزْوَاجِكُمْ وَأَوْلَادِكُمْ عَدُوًّا لَكُمْ فَاحْذَرُوهُمْ...؛ اى كسانى كه ايمان آورده‏‌ايد در حقيقت برخى از همسران شما و فرزندان شما دشمن شمايند از آنان بر حذر باشيد.»(سوره تغابن/ آیه 14)

انتهای پیام
captcha