نبود محلی برای دفن؛ چالش مسلمانان در آلمان
کد خبر: 4126263
تاریخ انتشار : ۱۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۲:۵۵

نبود محلی برای دفن؛ چالش مسلمانان در آلمان

مسلمانانی که در آلمان زندگی می‌کنند برای دفن پیکر درگذشتگان خود با مشکلات و موانع بسیاری مواجه هستند.

نبود محلی برای دفن؛ چالش مسلمانان در آلمان

به گزارش ایکنا، به نقل از وبگاه قنطره، مسلمانان در آلمان با کمبود گورستان‌های اختصاص‌یافته برای دفن مردگان جامعه مسلمانان این کشور مواجه هستند.

این درحالی است که مقامات مسئول در شهر فوبرتال به دنبال اجرای پروژه جدیدی برای ایجاد یک گورستان برای مسلمانان هستند تا به این کمبودها پایان دهند.

به گفته سمیر بوعیسی، رئیس جمعیت «گورستان‌های اسلامی در فوبرتال» در سخنانی پیرامون این موضوع تصریح کرد: در حال حاضر تعداد مسلمانانی که در آلمان زندگی می‌کنند و تمایل دارند در همین کشور به خاک سپرده شوند، در حال افزایش است و به همین دلیل هم موضوع تهیه مکانی برای تبدیل آن به یک قبرستان ویژه مسلمانان به دغدغه‌ای برای مقامات تبدیل شده است.

به گفته بوعیسی یکی دیگر از مشکلاتی که در زمینه دفن مسلمانان در آلمان وجود دارد، مسائل حقوقی است و هنوز در بسیاری از ایالت‌های این کشور اجازه دفن مردگان بدون تابوت و بسنده کردن به کفن داده نمی‌شود.

با این حال افزایش جمعیت مسلمانان در آلمان، به ویژه پس از موج جدید ورود آوارگان به این کشور در سال‌های 2014 و 2015، باعث شده است تا موضوع ایجاد قبرستان‌هایی ویژه دفن مسلمانان به صورت جدی‌تری احساس شود.

انتهای پیام
captcha