حق شیعه بودن را رعایت کنیم
کد خبر: 4119665
تاریخ انتشار : ۱۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۳:۴۲
آیت‌الله مکارم شیرازی:

حق شیعه بودن را رعایت کنیم

مرجع تقلید شیعیان گفت: باید حق شیعه بودن را رعایت و تلاش کنیم شیعه عملی باشیم نه شیعه لفظی و ظاهری و باید خدا را شکر کنیم که شیعه و پیرو این مکتب هستیم.

به گزارش ایکنا از قم، آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی، مرجع تقلید شیعیان در مراسم عمامه گذاری طلاب حوزه علمیه قم که امروز ۱۵ بهمن‌ماه انجام شد، با تبریک میلاد با سعادت امیرالمومنین علی(ع) اظهار کرد: باید حق شیعه بودن را رعایت و تلاش کنیم شیعه عملی باشیم نه شیعه لفظی و ظاهری و باید خدا را شکر کنیم که شیعه و پیرو این مکتب هستیم.

وی در خصوص عظمت شخصیت امام علی(ع) ادامه داد: ضربه‌ای که امیرالمومنین(ع) در جنگ خندق زد موجب شد اسلام پا برجا بماند.

مکارم شیرازی افزود: امیرالمومنین علی(ع) کسی بود که در بستر پیامبر اسلام خوابید و جان خود را برای نجات رسول الله به خطر انداخت.

مرجع تقلید شیعیان ادامه داد: در جنگ احد نیز یک تنه در برابر دشمنان اسلام ایستاده و از جان پیامبر اسلام محافظت کرد.

مکارم شیرازی با بیان اینکه امروز جمعی از طلاب مفتخر به پوشیدن لباس روحانیت شدند خطاب به آنان بیان گرد: قبل از پوشیدن این لباس مسئولیت‌هایی داشته‌اید، اما با پوشیدن لباس روحانیت مسئولیت‌های شما چند برابر شده و مردم به این لباس به عنوان لباس سربازان امام زمان (عج) می‌بینند و به همین دلیل مسئولیت چندین برابر سنگین‌تر می‌شود.

وی افزود: مردم به اعمال طلاب و روحانیون نگاه می‌کنند و به همین دلیل رفتار شما با خانواده، فامیل، همسایگان و دوستان با روش بهتری باید باشد و نسبت به گذشته نیز متفاوت باشد.

این مرجع تقلید بیان کرد: از خداوند بخواهیم که شما را در این مسیر موفق بدارد و ما هم برای توفیقات شما در این راه دعا می‌کنیم.

انتهای پیام
captcha