بانوان تأثیرگذار جهان در ایران تجلیل می‌شوند
کد خبر: 4115577
تاریخ انتشار : ۲۸ دی ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۸
انسیه خزعلی خبر داد:

بانوان تأثیرگذار جهان در ایران تجلیل می‌شوند

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری، از برگزاری اولین کنگره بین‌المللی بانوان تأثیرگذار در روز جمعه 30 دی ماه خبر داد و گفت: حداکثر سه بانوی تأثیرگذار جهان در این کنگره معرفی و تجلیل می‌شوند.

بانوان تأثیرگذار جهان در ایران تجلیل می‌شوند

به گزارش خبرنگار ایکنا، نشست خبری انسیه خزعلی، معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری با اصحاب رسانه با هدف تشریح برنامه‌های نخستین اجلاس بین‌المللی بانوان اثرگذار امروز چهارشنبه ۲۸ دی ماه برگزار شد.

خزعلی در این نشست با اشاره به اینکه سال گذشته اولین همایش بانوان تأثیرگذار در سطح ملی و تا حدودی در سطح بین‌المللی برگزار شد، گفت: این کنگره قرار بود امسال در قالب دو جشنواره ملی و بین‌المللی برگزار شود که بخش ملی آن برگزار و بخش بین‌المللی آن نیز روز جمعه اجرا می‌شود.

شناسایی 14 هزار زن تأثیرگذار در کشور

وی در خصوص نحوه شناسایی بانوان تأثیرگذار، گفت: شناسایی بانوان تأثیرگذار در همه حیطه‌ها از طریق استانداری‌ها، مردم و سایت گوهرشاد انجام شده است و از افراد خواستیم مشخصات و اقدامات خود را در سایت گوهرشاد بارگذاری کنند تا بتوان بانوان موفق‌تر را شناسایی کرد که تاکنون ۱۴ هزار زن تأثیرگذار از طریق عموم مردم شناسایی و معرفی شده‌اند.

خزعلی معرفی از سوی حلقه‌های میانی مردم و شناسایی برگزیدگان جشنواره‌های مختلف را از دیگر راه‌های شناخت بانوان تأثیرگذار اعلام کرد و گفت: هدف از این کار شناسایی، تقدیر و کمک به ارتقای فعالیت‌های بانوان است.

وی در خصوص نحوه شناسایی بانوان تأثیرگذار بین‌المللی نیز گفت: در سطح بین‌المللی از طریق وزارت امور خارجه و سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و نیز از طریق حلقه‌های میانی افرادی شناسایی شدند. 70 نفر از مقامات زن کشورهای مختلف نیز در این کنگره حضور دارند و در مجموع 400 میهمان خواهیم داشت.

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری حوزه‌های علمی، هنری، فرهنگی، اجتماعی، پژوهشی، شرکت‌های دانش‌بنیان و نوپا و ... را بخش‌هایی اعلام کرد که بانوان موفق و تأثیرگذار در آنها شناسایی شده‌اند و گفت: می‌خواهیم با ایجاد ارتباط بین بانوان تأثیرگذار جهان و ایران زمینه هم‌افزایی و کمک به بانوان ایرانی را فراهم کنیم.

وی از برگزاری نمایشگاه دستاوردهای بانوان تأثیرگذار به مدت سه روز در تهران خبر داد و گفت: ۹۰۰ خانم مدیرعامل شرکت‌های نوبنیاد شناسایی و ۵۰ نفر از  برترین بانوان آثار خود را در نمایشگاه به نمایش می‌گذارند.

خزعلی همچنین از امضای تفاهم‌نامه‌های همکاری مشترک در حوزه‌های مختلف در این کنگره خبر داد و افزود: سال گذشته پنل‌های تخصصی و وبینارهایی با عنوان ایورا در شبه قاره هند برگزار شد. امسال نیز بنا داریم برای کشورهای که خواستار مقابله با فساد هستند پیشنهادهایی ارائه کنیم که هر کشور می‌تواند در بخش مورد نیاز خود شرکت کنند.

برگزاری جام ورزشی نوروز ویژه بانوان

برگزاری جام ورزشی نوروز ویژه بانوان و راه‌اندازی صندوق نوآوری کارهای مشترک از دیگر اقداماتی بود که خزعلی از انجام آنها در این کنگره خبر داد و افزود: 10 سند و تفاهم نامه آماده شده که بین کشورهای مختلف به امضا خواهد رسید. کارگروه زنان ضد فساد نیز فعال خواهد بود و امیدواریم با تعامل خوبی که برقرار می‌شود بانوان در جهان بتوانند در این حوزه هم تأثیرگذار باشند.

بی‌بی فاطمه حقیرالسادات، دبیر بخش بین‌الملل همایش نیز از استقبال خوب بانوان کشورهای همسایه، اروپایی و آمریکایی از این کنگره خبر داد و گفت: در سه بخش فراخوان دادیم و از داوران بین المللی برای بررسی آثار استفاده کردیم. جوایز کنگره نیز در سطح بین‌المللی است که حداکثر به سه بانوی تأثیرگذار جهان اعطا می‌شود. همچنین به دو نفر جایزه یونسکوی ایران اعطا خواهد شد.

وی با اشاره به همکاری ایرانیان خارج از کشور برای برگزاری این کنگره، گفت: از بنیاد ملی نخبگان خواسته‌ایم تصحیلاتی به بانوان تأثیرگذار اختصاص دهند.

خزعلی نیز در پاسخ به این سؤال که بانوان حاضر از چه اقشاری هستند؟ گفت: هنر، بازیگری، عکاسی، نقاشی، بهداشت، اساتید دانشگاه، رؤسای دانشگاه، نمایندگان مجلس، فعالان محیط زیست، فعالان رسانه، فعالان مدنی، بانوان خانه‌دار و ... از اقشاری هستند که در این کنگره حضور دارند.

وی در خصوص اقداماتی که برای مقابله با قتل‌های ناموسی در دست انجام است نیز گفت: لایحه‌ای در مجلس است که امیدوارم با تصویب آن بسیاری از مشکلات در زمینه قتل‌های ناموسی حل شود البته بخشی از اقدامات هم باید به صورت فرهنگی انجام شود.

خزعلی با اشاره به اینکه این کنگره به بانوان مسلمان اختصاص ندارد و از همه بانوان دعوت شده است، گفت: چشم‌انداز ما برای این کنگره رساندن آن به سطح جایزه بین‌المللی مصطفی(ص) است.

برگشت عضویت به کمیسیون مقام زن

وی همچنین از امضای تفاهم با کشورهای همسایه افغانستان برای کمک به تحصیل دختران افغانستانی خبر داد و افزود: برای برگشت عضویت به کمیسیون مقام زن نیاز به زمان داریم. باید چهره نامناسبی که از زنان ایران نشان دادند را اصلاح کنیم. باید دستاوردهای زنان ایران به جهان نشان داده شود اما گاهی حتی این دستاوردها به داخل کشور هم نشان داده نشده است.

انتهای پیام
captcha