حضور بنیاد جایزه بین‌المللی قرآن دبی در نمایشگاه کتاب قاهره
کد خبر: 4114988
تاریخ انتشار : ۲۶ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۷

حضور بنیاد جایزه بین‌المللی قرآن دبی در نمایشگاه کتاب قاهره

بنیاد جایزه بین‌المللی قرآن دبی، با 147 عنوان کتاب قرآنی و دینی در پنجاه و سومین دوره نمایشگاه بین‌المللی قاهره شرکت خواهد کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از الامارات الیوم، این نمایشگاه از 24 ژانویه تا 6 فوریه(4 تا 17 بهمن 1401)، در مرکز نمایشگاه‌ها و کنفرانس‌های بین‌المللی مصر در قاهره برگزار خواهد شد.

ابراهیم محمد بوملحة، رئیس کمیته برگزاری جایزه بین‌المللی قرآن کریم دبی تصریح کرد: امسال با 147 عنوان که شامل 12 کتاب جدید است در نمایشگاه بین‌المللی قاهره شرکت خواهیم کرد. به گفته وی این نمایشگاه یکی از مهم‌ترین نمایشگاه‌های کتاب در کشورهای عربی و جهان است. بسیاری از انتشارات بزرگ جهانی و عربی در این نمایشگاه حضور دارند و به طور معمول شاهد حضور گسترده مردم است.

وی افزود: 147 عنوان در حوزه قرآن‌پژوهی، سنت و سیره نبوی، فقه، فرهنگ اسلامی، ترجمه و چهره‌های برجسته و اعجاز علمی قرآن است. مهم‌ترین این آثار عبارت است از «شرح سنن ابی داود» تألیف امام شهاب‌الدین احمد بن الحسین است و ابن رسلان الرملی شافعی با تحقیق گروهی از پژوهشگران به سرپرستی محمد عبدالرحیم سلطان العلماء و کتاب «قرائت ابن عامر» تألیف ابی القاسم احمد بن جعفر الغافقی معروف به ابن الابزاری با تحقیق اسامه عبدالوهاب الحیانی و کتاب «عدد آیات قرآن در مذهب اهل بصره» تألیف امام ابی العباس محمد بن یعقوب المعدّل و تصحیح بشیر بن حسن الحمیری و شماری دیگر از آثار معاصر قرآنی از قبیل «اشارات در ساختارهای نحوی سوره فاتحه و تنظیم آن» و همچنین «ثبت قرآن از خلاقیت پیشینیان تا تقلید پیروان» است.

انتهای پیام
captcha