ایرادات دانشجوی نابینای ازبکستانی از قرآن بریل مصر
کد خبر: 4033282
تاریخ انتشار : ۱۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۸

ایرادات دانشجوی نابینای ازبکستانی از قرآن بریل مصر

یک دانشجوی نابینای ازبکستانی که در نمایشگاه بین‌المللی کتاب قاهره در مصر حضور یافته است، با بررسی قرآن بریل چاپ الازهر، ایراداتی بر آن وارد کرد.  

به گزارش ایکنا به نقل از صدی البلد، عابد جانوف،‌ دانشجوی ازبکستانی دانشگاه الازهر گفت که در زمان بازدید از نمایشگاه کتاب قاهره، قرآنی به خط بریل که الازهر برای تسهیل قرائت قرآن نابینایان چاپ کرده، مشاهده و از این ایده شگفت‌زده شده است.
 
این دانشجوی نابینای ازبکستانی درباره برخی ایرادات این قرآن بریل گفت: من در نمایشگاه کتاب صفحاتی از این قرآن را خواندم اما ملاحظاتی وجود دارد، از جمله اینکه در قرآن بریل الازهر علامات وقف وجود ندارد و این مسئله ممکن است قرائت قرآن را برای نابینایان دشوار سازد چرا که آنان جایگاه‌های وقف و ابتدا را در این قرآن نمی‌توانند، بیابند.
 
وی افزود: نابینایان می‌خواهند که در قرآن بریل، علامت‌های وقف و ابتدا قرار داده شود تا قرائت قرآن این مصحف برای آنان تسهیل شود.
 
این دانشجوی ازبکستانی ادامه داد: در این قرآن علامت تشدید نیز قرار داده نشده است. همچنین در نسخه‌های این قرآن تعدادی از صفحات به خط بریل شماره‌گذاری شده اما تمام صفحات اینگونه نیست. لذا امیدوارم این ایرادات تصحیح شود تا نابینایان به‌راحتی بتوانند از این قرآن بهره ببرند.

انتهای پیام
captcha