اجرای طرح «شهید محمودوند» جهت شناسایی بازماندگان از تحصیل
کد خبر: 4110043
تاریخ انتشار : ۰۶ دی ۱۴۰۱ - ۰۱:۳۸

اجرای طرح «شهید محمودوند» جهت شناسایی بازماندگان از تحصیل

معاون آموزش ابتدایی آموزش وپرورش استان قم گفت: طرح شهید محمودوند جهت شناسایی دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل توسط آموزش و پروش استان قم در حال اجرا است.

مریم‌سادات پناهنده، معاون آموزش ابتدایی آموزش وپرورش استان قمبه گزارش ایکنا از قم، به نقل از اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش قم، مریم‌سادات پناهنده، معاون آموزش ابتدایی آموزش وپرورش استان قم، با بیان اینکه هم اکنون ۱۶۲ هزار دانش‌آموز ابتدایی در استان مشغول به تحصیل هستند، اظهار کرد: یکی از وظایف و رسالت‌های آموزش و پرورش به خصوص در دوره ابتدایی شناسایی، جذب و نگه داشت دانش‌آموزان شش تا ۱۱ ساله بازمانده از تحصیل است.

وی گفت: به لحاظ مسئولیت انسانی و قانونی موظف هستیم همه دانش‌آموزان را تحت آموزش ابتدایی قرار دهیم که این امر یکی از شاخص‌های توسعه‌یافتگی است که باید به جدیت به آن پرداخت شود.

پناهنده بیان کرد:‌ شناسایی دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل هر سال توسط آموزش و پرورش انجام می‌شود اما در سال جاری با اجرای طرح شهید محمودوند، شهید شاخص تفحص، شناسایی چهره به چهره دانش‌آموزان درحال انجام است که امیدواریم با عنایت این شهید بتوانیم دانش آموزان بازمانده از تحصیل را شناسایی و از آموزش بهره‌مند کنیم.

وی افزود: از سوی وزارتخانه تعدادی از بازماندگان از تحصیل به ما معرفی شدند که مشخصات دانش آموزان در سامانه شهید محمودوند ثبت و اسامی آنان جهت شناسایی، بین هفت ناحیه آموزش و پرورش شهرستان توزیع شد.

معاون آموزش ابتدایی آموزش وپرورش استان قم ادامه داد: نیروهای رسمی آموزش و پرورش اعم از مدیر، معلم، راهبران آموزشی و همکاران ما در اداره کل در این امر خداپسندانه شریک و با مراجعه به آدرس دانش‌آموزان پیگیر آمدن آنان به مدرسه می‌شوند.

وی گفت: این دانش‌آموزان به دلایل مختلف از جمله نامناسب بودن وضعیت اقتصادی و فرهنگی، دوری از مدرسه، بدسرپرستی، بی‌سرپرستی، ناآگاهی خانواده‌ها، داشتن بیماری‌های صعب‌العلاج یا معلولیت از تحصیل بازمانده‌اند.

پناهنده تصریح کرد: کمیته امداد، بهزیستی، ثبت احوال، ستاد اجرایی فرمان امام(ره)، بخشداری‌ها و شوراهای شهر و روستا می‌توانند در شناسایی و نگهداشت دانش‌آموزان به آموزش و پرورش کمک کنند.

وی ابراز کرد: با تعاملاتی که با بهزیستی داشتیم معلمان جهادی، آموزش کودکان کار و آنان که در مراکز نگهداری کودکان نگهداری می‌شوند را برعهده گرفتند و برخی از آنان هم در مدرسه ثبت نام شدند.

معاون آموزش ابتدایی آموزش وپرورش استان قم اضافه کرد:‌ از دستگاه‌ها می‌خواهیم با کوتاه‌کردن بروکراسی اداری کمک کنند که اطلاعات دقیق و به روز دانش‌آموزان در اختیار آموزش و پرورش قرار گیرد.

وی گفت: این دانش‌آموزان در دوران طلایی زندگی قرار دارند و نباید از حق آموزش که یکی از شاخص‌های توسعه عدالت اجتماعی و تربیتی است محروم بمانند.

پناهنده افزود: شناسایی بازماندگان از تحصیل از اول آذرماه به صورت جدی در استان قم آغاز شد و تا ۲۰ دی‌ماه ادامه دارد و امیدواریم همه یاری کنند تا دانش‌آموزان در این مدت وارد چرخه آموزش شوند.

وی بیان کرد: با اطلاع‌رسانی شهروندان دانش آموزانی شناسایی شدند که پدر و مادر و حتی شناسنامه نداشتند و تاکنون به مدرسه نرفته بودند.

معاون آموزش ابتدایی آموزش وپرورش استان قم یادآور شد: از شهروندان درخواست داریم در امر اطلاع‌رسانی، آموزش و پرورش را یاری کنند و افراد 6 تا ۱۱ سالی که به هر علتی مدرسه نمی‌روند را به نزدیک‌ترین مرکز آموزش و پرورش معرفی کنند که کمترین آسیب را در این حوزه داشته باشیم.

انتهای پیام
captcha