اصلاح و تربیت در زندان‌ها منوط به اشاعه فرهنگ قرآنی است
کد خبر: 4108314
تاریخ انتشار : ۲۹ آذر ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۳

اصلاح و تربیت در زندان‌ها منوط به اشاعه فرهنگ قرآنی است

معاون سلامت، اصلاح و تربیت زندان‌های استان اردبیل گفت: اعتلای زندانبانی اسلامی و رسیدن به اصلاح و تربیت در زندان‌ها منوط به اشاعه فرهنگ قرآنی در بین مخاطبان این مجموعه است.

فرهنگ قرآنیبه گزارش ایکنا از اردبیل، جابر عبدی، معاون سلامت، اصلاح و تربیت زندان‌های استان اردبیل، ۲۸ آذرماه، در جریان برگزاری مسابقات قرآن کریم ویژه زندانیان زن و مددجویان دختر کانون‌های اصلاح و تربیت منطقه یک کشور در اردبیل اظهار کرد: این دوره از مسابقات با حضور گروه داوران منتخب از چهار استان اردبیل، زنجان، آذربایجان‌غربی و آذربایجان‌شرقی، در زندان مرکزی اردبیل برگزار شد.

وی خاطر نشان کرد: مددجویان زن منتخب این استان در رشته‌های قرائت، ترتیل، مفاهیم نهج‌البلاغه، تفسیر، اذان، دعاخوانی و حفظ با هم به رقابت پرداخته و توسط هیأت داوران اعزامی مورد ارزیابی قرار گرفتند.

معاون سلامت، اصلاح و تربیت زندان‌های استان اردبیل با قدردانی از عوامل برگزار کننده و زندانیان فعال قرآنی گفت: قرآن نور هدایت و راهگشای مسیر زندگی انسان و سوق دهنده او به سوی خوشبختی دنیوی و اخروی است و بشر امروز اگر به دنبال سعادت در زندگی اجتماعی می‌گردد، باید عالم و عامل به مفاهیم قرآن باشد.

عبدی اعتلای زندانبانی اسلامی و رسیدن به سرمنزل اصلاح و تربیت در زندان‌ها را منوط به اشاعه فرهنگ قرآنی در بین مخاطبان این مجموعه دانست و تصریح کرد: بهترین و موفق‌ترین اسلوب تربیتی در زندان‌ها تعمیق مفاهیم قرآنی به شیوه نوین با استفاده از استادان مجرب و بسترسازی مناسب برای انس بیشتر مددجویان با این کلام آسمانی است.

وی از اهدای تندیس یادبود مسابقات قرآن از سوی زندان‌های استان‌اردبیل به شرکت کنندگان در این دوره از مسابقات خبر داد و بیان کرد: آئین اختتامیه این مسابقات به میزبانی اداره کل زندان‌های استان زنجان برگزار شده و نفرات برگزیده با رأی هیأت داوران انتخاب خواهند شد.

انتهای پیام
captcha