برگزاری مراسم ختم قرآن در روستای نوران
کد خبر: 4107136
تاریخ انتشار : ۲۴ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۹

برگزاری مراسم ختم قرآن در روستای نوران

کارشناس امور قرآنی تبلیغات اسلامی استان اردبیل گفت: به مناسبت ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) مراسم ختم قرآن کریم در خانه قرآن نور روستای نوران برگزار شد.

روستای نوراناصغر نامور، کارشناس امور قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی استان اردبیل، در گفتگو با ایکنا از اردبیل، به برنامه‌های گرامیداشت ایام فاطمیه اشاره و بیان کرد: در راستای ارج نهادن به مقام شامخ بانوی دو عالم حضرت زهرا(س) و ایام فاطمیه، مراسم عزاداری، سخنرانی و قرائت قرآن در خانه قرآنی نور روستای نوران برگزار شد.

وی گفت: در این خانه قرآنی مراسم ختم قرآن بمناسبت سالروز شهادت حضرت زهرا(س) با حضور بانوان و جمعی از اهالی روستا برگزار و سوره‌های «یس، الرحمن و واقعه» همخوانی و ختم شد.

نامور ضرورت اشاعه فرهنگ تلاوت قرآن کریم را یکی از اصلی‌ترین محور پیشرفت جامعه اسلامی کنونی دانست و گفت: در عصر کنونی اگر جامعه‌ای هدف پیشرفت و ترقی از لحاظ معنوی، عبودیت، فرهنگی و اجتماعی را در سر می‌پروراند باید انس با آیات الهی را سرلوحه کار خود قرار دهد و در این راستا وظیفه مسئولان برای ترویج این موضوع بسیار حائز اهمیت است.

کارشناس امور قرآنی تبلیغات اسلامی استان اردبیل تاکید کرد: طبق آیات قرآنی زندگی حقیقی و حیات طیبه در پرتو علم به دستور و رهنمودهای قرآن شکل می‌گیرد، لذا قرآن روش درست زیستن را به انسان می‌آموزد و برنامه‌ای که در برگیرنده تمام ابعاد زندگی انسان و تضمین کننده سعادت فردی و اجتماعی و دنیوی و اخروی است را ارائه می‌دهد.

انتهای پیام
captcha