سیره فاطمی، راه پاک زیستن است
کد خبر: 4105641
تاریخ انتشار : ۱۸ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۵

سیره فاطمی، راه پاک زیستن است

خطیب نماز جمعه قم با بیان اینکه نقشه و توطئه اصلی دشمن برداشتن چادر از سر زنان ایرانی است، گفت: راه فاطمی، راه پاک زیستن و عفاف و حجاب است، بی‌حجابی به دور از وادی و مسیر اهل‌بیت(ع) و زندگی به سبک خواست دشمن برای زنان ما ننگ است و کاری که دشمن توسط رضاشاه نتوانست انجام دهد این‌بار می‌خواهد توسط افراد دیگری اجرا کند.

آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری، خطیب جمعه قمبه گزارش ایکنا از قم، آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری، خطیب جمعه قم ظهر امروز، ۱۸ آذرماه در خطبه‌های نمازجمعه که در مصلی قدس برگزار شد، بیان کرد: به دشمنان هشدار می‌دهیم روحانیت را بیش از این امتحان نکنند وگرنه پاسخ کوبنده‌تری را خواهند دید.

وی با اشاره به تجمع اخیر حوزویان در محکومیت حوادث اخیر کشور، افزود: این حضور نشان از این بود که روحانیت، مردم ، نیروهای امنیتی و بسیجی پای کار انقلاب هستند و قم و حوزه که خاستگاه انقلاب بود همچنان خاستگاه آن باقی خواهند ماند.

امام جمعه قم با اشاره به حکم تاریخی میرزای شیرازی در محکومیت استعمال تنباکو، گفت: این حکم الهی تمام توطئه‌های دشمنان را نقش بر آب کرد، همانگونه که میرزای شیرازی پیش‌بینی کرده بود دشمن بعد از آن حادثه به قدرت مرجعیت پی برد و از آن زمان همیشه در صدد این بود که پیوند بین روحانیت و مردم را از بین ببرد.

رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به فرارسیدن ایام سوگواری حضرت فاطمه زهرا (س)، اظهار کرد: این بانوی بزرگ در طول دوران کوتاه زندگی خود درس‌های مهمی در زمینه حفظ عفاف و حجاب، آزادگی، زهد، ایمان و اخلاص به یادگار گذاشته‌است.

وی با بیان اینکه نقشه و توطئه اصلی دشمن برداشتن چادر از سر زنان ایرانی است، گفت: راه فاطمی، راه پاک زیستن و عفاف و حجاب است، بی‌حجابی به دور از وادی و مسیر اهل‌بیت(ع) و زندگی به سبک خواست دشمن برای زنان ما ننگ است و کاری که دشمن توسط رضاشاه نتوانست انجام دهد این‌بار می‌خواهد توسط افراد دیگری اجرا کند.

وی با اشاره به حوادث و اتفاقات ۱۶ آذر و روز دانشجو، گفت: دانشجویان از ابتدای انقلاب پای کار انقلاب بودند و امروز نیز آنان در عرصه‌های مختلف پیشرفت و تعالی در کنار مردم و انقلاب هستند.

حسینی‌بوشهری با بیان اینکه طیف وسیعی از دانشجویان در حوادث اخیر در کنار انقلاب و ولایت ماندند، گفت: اگر کسی خود را دانشجو بداند ولی در زمین دشمن بازی کند و از پیروزی دشمنان کشور خوشحال باشد نمی‌تواند در جنبش‌های دانشجویی موفق باشد، آنان بدانند اغتشاشگران و حامیان آنها دوست شما نیستند، دشمنان استقلال، پیشرفت و تولید علم ما را هدف قرار داده‌اند.

انتهای پیام
captcha