جهاد تبیین مهم‌ترین راهکار در برابر هجوم دشمن است
کد خبر: 4103217
تاریخ انتشار : ۰۸ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۹
حجت‌الاسلام طائب:

جهاد تبیین مهم‌ترین راهکار در برابر هجوم دشمن است

استاد حوزه علمیه رو شدن دست دشمن را از پیامدهای اتفاقات اخیر دانست و گفت: جهاد تبیین در برابر هجوم تحریف است و تحریف مهم‌ترین بخش هجوم دشمن است و اگر دست به عملیات فیزیکی می‌زند، آن هم در پیوست همان تحریف است.

حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی طائب، رئیس شورای قرارگاه راهبردی عماربه گزارش ایکنا از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی طائب، رئیس شورای قرارگاه راهبردی عمار در جمع همسنگران بنیاد هدایت که شامگاه هفتم آذرماه در جمکران برگزار شد، با اشاره به اهمیت جهاد تبیین گفت: جهاد تبیین در برابر هجوم تحریف است و تحریف مهم‌ترین بخش هجوم دشمن است و اگر دست به عملیات فیزیکی می‌زند، آن هم در پیوست همان تحریف است.

وی در ادامه با اشاره به حوادث اخیر ادامه داد: فتنه‌ای که در این روزها شاهد آن هستیم همچون فتنه‌هایی است که در طول تاریخ، مؤمنان با آن مواجه بودند. خداوند در آیه دوم سوره عنکبوت می‌فرماید «أَحَسِبَ النَّاسُ أَنْ يُتْرَكُوا أَنْ يَقُولُوا آمَنَّا وَهُمْ لَا يُفْتَنُونَ؛ آيا مردم پنداشتند كه تا گفتند ايمان آورديم رها مى‌شوند و مورد آزمايش قرار نمى‏‌گيرند» که براساس این آیه شریفه می‌توان گفت از نگاه قرآن فتنه شامل سه زاویه یعنی خدا، مؤمنان و فتنه‌گران است.

طائب با اشاره به آیه سوم سوره عنکبوت «وَلَقَدْ فَتَنَّا الَّذِينَ مِنْ قَبْلِهِمْ فَلَيَعْلَمَنَّ اللَّهُ الَّذِينَ صَدَقُوا وَلَيَعْلَمَنَّ الْكَاذِبِينَ؛ و به يقين كسانى را كه پيش از اينان بودند آزموديم تا خدا آنان را كه راست گفته‏‌اند معلوم دارد و دروغگويان را نيز معلوم دارد» بیان کرد: فتنه را می‌توان به آتش تشبیه کرد چراکه دارای دود است و باعث می‌شود چشم‌ها نبیند.

استاد درس خارج حوزه علمیه با تأکید بر اینکه انقلاب اسلامی مقدمه‌ساز ظهور است، اظهار کرد: در طول این سال‌ها فتنه‌های زیادی رخ داد و حتی برخی از خواص به تردید افتادند، ولی انقلاب مسیر خود را با رهنمودهای امام و رهبری و ایمان به هدف والای انقلاب اسلامی ادامه داده است.

طائب شرط مقدمه‌سازی ظهور را برتری در معادله قدرت دانست و گفت: در بین همه ائمه(ع)، امامت امام زمان(عج) در سخت‌ترین و بدترین شرایط با غیبت حضرت آغاز شد و در عصر ظهور با علم خویش حکومت می‌کنند، که لازمه این نوع حکومت این است که معادله قدرت در دنیا به نفع امام زمان(عج) باشد.

رئیس شورای قرارگاه عمار برتری در سه حوزه نظامی، امنیتی و اقتصادی را لازمه مقدمه‌سازی برای ظهور دانست و بیان کرد: هر چند ما در دو بعد اول و دوم به برتری رسیده‌ایم، ولی در بعد اقتصادی دشمنان تمام تلاش خود را برای تضعیف اقتصاد ما به‌کار گرفتند، ولی با تکیه بر توان داخلی می‌توان از مشکلات اقتصادی نیز گذشت و به برتری رسید.

وی گفت: در فتنه اخیر ۴۸ کشور اعلام همراهی کردند و آمریکایی‌ها آشکار وارد صحنه شدند و دموکرات‌ها، کومله‌ها، منافقین، سلطنت‌طلب‌ها و برخی در داخل کشور عامل اجرایی آن بودند؛ مرگ خانم امینی یک بهانه بود و با مدارا و صبر نظام و مشخص شدن ابعاد فتنه، اکنون خود مردم مطالبه‌گر برخورد با اغتشاشگران هستند.

استاد حوزه علمیه یکی از پیامدهای اتفاقات اخیر را رو شدن دست دشمن دانست و یادآور شد: اتفاق دیگری که افتاد، جدی گرفتن خطر نفوذ از سوی مسئولان کشور بود که پیش از این، رهبر معظم انقلاب بارها نسبت به این جریان هشدار داده بودند، اما برخی به آن توجه نداشتند.

انتهای پیام
captcha