باید چند رویان دیگر در حوزه‌های مختلف جهاددانشگاهی ایجاد کنیم
کد خبر: 4098281
تاریخ انتشار : ۱۸ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۹
رئیس جهاددانشگاهی:

باید چند رویان دیگر در حوزه‌های مختلف جهاددانشگاهی ایجاد کنیم

رئیس جهاددانشگاهی گفت: در کنار همه سرمایه‌ها و توانمندی‌های موجود در این نهاد انقلابی، مهم‌ترین سرمایه جهاددانشگاهی نیروی انسانی متعهد و متخصص بوده و از جمله فعالیت‌هایی که ضرورت دارد انجام شود ایجاد چند رویان دیگر در حوزه‌های مختلف جهاددانشگاهی است.

حسن مسلمی نائینی، رئیس جهاددانشگاهیبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، حسن مسلمی نائینی، رئیس جهاددانشگاهی در نخستین سفر استانی خود که روز گذشته، 17 آبان‌ماه به منظور زیارت بارگاه منور رضوی و بازدید از سازمان دانشجویان خراسان رضوی وارد مشهد شد، اظهار کرد: نخستین هدف بنده از سفر، زیارت بارگاه رضوی و استعانت از این امام رئوف برای موفقیت در کارها بوده است.

وی هدف دوم سفر خود را بازدید از مجموعه توانمندی‌های جهاددانشگاهی خراسان رضوی در حوزه‌های مختلف دانست و بیان کرد: در بازدیدی که از توانمندی‌های جهاددانشگاهی داشته‌ام خوشبختانه شاهد موفقیت‌های ارزشمند و فراوان با روحیه بالای جهادی در حوزه‌های پژوهش و فناوری، آموزش و فرهنگی، خدمات پزشکی و ... این سازمان در خراسان رضوی بوده‌ام که بسیار مسرت‌بخش و خوشحال‌کننده بود و یکی از برنامه‌های بنده سفر به واحدهای استانی و آشنایی با موفقیت‌ها و مسائل استان‌ها به‌طور مستقیم است.

مسلمی نائینی با اشاره به تأکیدات و انتظارات دولت از جهاددانشگاهی، اظهار کرد: از جهاددانشگاهی انتظار می‌رود تا طرح‌های مهم بر زمین مانده در کشور که با مانع روبه‌رو هستند توسط این نهاد شناسایی و نسبت به تکمیل آنها اقدام شود، لذا باید در فعالیت‌هایمان نوآوری داشته باشیم و برنامه‌هایی که در جهاددانشگاهی اجرا می‌شود به نتایج عملی منتج شود.

رئیس جهاددانشگاهی ارتباط با سازمان‌ها، دستگاه‌های اجرایی دولتی، بخش خصوصی و دانشگاه‌ها را از دیگر وظایف جهاددانشگاهی برشمرد و تأکید کرد: باید حوزه علوم انسانی در جهاددانشگاهی ارتقا یابد، زیرا این حوزه، گره‌گشای بسیاری از مشکلات کشور است و باید از یک زاویه دیگر به این حوزه نگریست.

مسلمی نائینی سرفصل‌های فعالیت در این نهاد را ایمان، علم و مجاهدت مستمر خواند و گفت: با این سرفصل‌ها می‌توانیم به شخصیتی والامقام چون مرحوم دکتر سعید کاظمی آشتیانی که همیشه مقام معظم رهبری از ایشان به نیکی یاد می‌کنند تبدیل شویم.

وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری مبنی بر ایجاد کرسی‌های نظریه‌پردازی در دانشگاه‌ها، افزود: به‌دنبال این هستیم تا جهاددانشگاهی، این کرسی‌ها را در دانشگاه‌ها تقویت کند، زیرا این نهاد در این خصوص از ظرفیت بالایی برخوردار است.

رئیس جهاددانشگاهی، حوزه فرهنگی جهاددانشگاهی را حلقه‌ای برای ورود جوانان باانگیزه و متعهد به این سازمان و رشد و شکوفایی آنها دانست و اظهار کرد: جهاددانشگاهی می‌تواند حلقه اتصال دانشجویان به‌ویژه نخبگان به بازار باشد.

وی در پایان گفت: امیدوارم با همکاری واحدهای این نهاد بتوانیم پروژه‌های مهم و کاربردی را مبتنی بر ظرفیت‌های جهاددانشگاهی و نیاز کشور شناسایی و به سرانجام برسانیم. در کنار همه سرمایه‌ها و توانمندی‌های موجود در این نهاد انقلابی، مهم‌ترین سرمایه جهاددانشگاهی نیروی انسانی متعهد و متخصص بوده و از جمله فعالیت‌هایی که لازم است انجام شود این است که چندین رویان دیگر در حوزه‌های مختلف جهاددانشگاهی ایجاد کنیم.

حسن مسلمی نائینی، رئیس جهاددانشگاهی

انتهای پیام
captcha