کتاب «مسیح و فرهنگ» روانه بازار نشر شد
کد خبر: 4092945
تاریخ انتشار : ۲۷ مهر ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۰

کتاب «مسیح و فرهنگ» روانه بازار نشر شد

کتاب «مسیح و فرهنگ» اثر اچ.ریچارد نیبور و ترجمه محسن بدره و روح‌الله گل‌مرادی در ۴۲۵ صفحه منتشر شد.

کتاب مسیح و فرهنگبه گزارش ایکنا از قم، کتاب «مسیح و فرهنگ» اثر اچ.ریچارد نیبور و ترجمه محسن بدره و روح‌الله گل‌مرادی است که به‌ همت پژوهشکده مطالعات تمدنی و اجتماعی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی تهیه و به همت نشر این پژوهشگاه در ۴۲۵ صفحه منتشر شد.

نوشتار پیش‌ رو درباره کشمکش توأم کلیسا با خدای خود و با جامعه فرهنگی است که در همزیگری با آن روزگار سپری می‌کند و بخشی از نتایج سال‌ها مطالعه، تأمل و آموزش را باز می‌کند.

ریچارد نیبور از مهم‌ترین اخلاق‌گرایان الهیاتی مسیحی سده بیستم آمریکا به‌شمار می‌رود و از آموزه‌های مهم او حاکمیت و قدرت مطلق خداوند و نسبیت تاریخی است. در عین اینکه خداوند مطلق و متعالی است؛ انسان‌ها بخشی از سیَلان جهان هستند.

نیبور در این اثر به بحثی همه جانبه درباره روابط مسیحیت و تمدن در روزگار ما می‌پردازد و می‌گوید باید گفت‌وگویی بی‌انتها در وجدان و جامعه مسیحی در باب این دو واقعیت پیچیده، مسیح و فرهنگ، شکل بگیرد.

او پاسخ‌هایی را که در طول تاریخ مسیحیت به این مسئله داده شده، به تفصیل مطالعه کرده و در قالب پنج پاسخ نوعی مسیح علیه فرهنگ، مسیحِ فرهنگ، مسیح بالاتر از فرهنگ، مسیح و فرهنگ در تعارض، مسیحِ دگرگون‌کننده فرهنگ دسته‌بندی می‌کند.

علاقه‌مندان برای خرید اینترنتی این کتاب می‌توانند به نشانی اینترنتی http://shop.isca.ac.ir/ مراجعه کنند.

انتهای پیام
captcha