کاروان نمادین ورود حضرت معصومه(س) به قم برپا می‌شود
کد خبر: 4092571
تاریخ انتشار : ۲۶ مهر ۱۴۰۱ - ۰۲:۴۹

کاروان نمادین ورود حضرت معصومه(س) به قم برپا می‌شود

مدیر روابط عمومی و تبلیغات آستان مقدس بانوی کرامت از فضاسازی شهری قم و گل‌آرایی حرم مطهر به‌مناسبت سالروز ورود حضرت معصومه(س) به قم خبر داد و گفت: مراسم آغاز ایام معصومیه و استقبال از کاروان نمادین ورود حضرت معصومه(س) به قم پنج‌شنبه، 28 مهرماه برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام علی قاسمی، مدیر روابط عمومی و تبلیغات حرم مطهر بانوی کرامتبه گزارش ایکنا از قم، حجت‌الاسلام علی قاسمی، مدیر روابط عمومی و تبلیغات حرم مطهر بانوی کرامت در نشست خبری آغاز ایام معصومیه که روز گذشته، 25 مهرماه در سالن جلسات پژوهشکده علامه طباطبایی برگزار شد، با اشاره به برنامه‌های سالروز ورود بانوی کرامت به قم اظهار کرد: در آستانه آغاز ایام معصومیه از چهارشنبه، ۲۷ مهرماه ورودی‌های شهر مقدس قم با همکاری شهرداری با محوریت معارف فاطمی و هویت دینی شهر قم فضاسازی می‌شود.

وی افزود: همچنین در روز چهارشنبه، ۲۷ مهرماه در آستانه سالروز ورود حضرت معصومه(س) به شهر مقدس قم، حرم مطهر این حضرت اعم از صحن‌ها، ایوان آیینه و ضریح مطهر گل‌آرایی خواهد شد.

مدیر روابط عمومی و تبلیغات آستان مقدس بانوی کرامت ادامه داد: طبق روال تمامی اعیاد و مناسبت‌ها در شب سالروز ورود حضرت معصومه(س) به شهر مقدس قم مراسم جشنی شامگاه 27 مهرماه در شبستان امام خمینی(ره) با سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین رفیعی و مداحی سیدمحسن بنی‌فاطمی برگزار خواهد شد.

وی گفت: یکی از مهم‌ترین برنامه‌های سالروز ورود حضرت معصومه(س) به شهر مقدس قم استقبال نمادین از کاروان حضرت با حضور مردم و مداحی سیدمهدی میرداماد خواهد بود که در روز پنجشنبه، ۲۸ مهر از ساعت هشت از چهار راه معصومیه به سمت حرم مطهر و صحن امام رضا(ع) برگزار می‌شود.

قاسمی ادامه داد: مراسم شب رحلت شهادت‌گونه حضرت معصومه(س) با سخنرانی آیت‌الله میرباقری و مداحی محمود کریمی، 13 آبان‌ماه بعد از نماز مغرب و عشا برگزار می‌شود. هم‌چنین مراسم محفل اشک با حضور مداحان از قم و مشهد در شب رحلت این بانوی کرامت برگزار می‌شود.

وی افزود: برنامه سمت خدا با کارشناسی حجت‌الاسلام قمی، 14 آبان‌ماه در شبستان امام خمینی(ره) و مراسم شام رحلت با سخنرانی حجت‌الاسلام قمی و مداحی مهدی رسولی برگزار می‌شود.

مدیر روابط عمومی و تبلیغات حرم مطهر بانوی کرامت اضافه کرد: نمایشگاه شخصیت‌شناسی حضرت معصومه(س) در مقبره شهید مفتح برگزار می‌شود. همچنین نماهنگ‌هایی با محتوای مربوط به بانوی دو عالم با عنوان سلام بانو و هوای بارانی تولید شده است.

وی در خصوص برنامه‌های امور بین‌الملل همزمان با شهادت حضرت معصومه(س)، بيان کرد: برنامه سخنرانی ویژه عرب‌زبانان روزهای ۱۳ و ۱۴ آبان‌ماه ساعت 18 تا 21 در شبستان حضرت زهرا(س) و مراسم عزاداری ویژه اردوزبانان روزهای ۱۳ و ۱۴ آبان‌ماه در شبستان نجمه خاتون(س) ویژه بانوان در ساعت ۱۵ تا ۱۸، روز 13 و 14 آبان‌ماه برگزار می‌شود.

قاسمی گفت: برنامه خطاطی با حضور هنرمندان استانی با موضوع حضرت معصومه(س) و همچنین محفل شعر در اين ايام ساعت 16 تا 19 هر روز در مقبره پروین اعتصامی برگزار می‌شود.

وی بیان کرد: نمایشگاه شخصیت‌شناسی حضرت معصومه(س) در مقبره شهید مفتح در ايام معصوميه برگزار می‌شود. همچنین نماهنگ‌هایی با محتوای مربوط به بانوی دو عالم با عنوان سلام بانو و هوای بارانی تولید شده است.

انتهای پیام
captcha