بندگان قرآنی امر به معروف را ترک نمی‌کنند
کد خبر: 4087312
تاریخ انتشار : ۳۱ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۶

بندگان قرآنی امر به معروف را ترک نمی‌کنند

سخنران حرم بانوی کرامت گفت: از صفات بندگان قرآنی این است که شهادت به باطل نمی‌دهند و در جامعه نسبت به مجالس لغو و بیهوده بی‌تفاوت نیستند و امر به معروف را ترک نمی‌کنند.

به گزارش ايکنا از قم، حجت‌الاسلام و‌المسلمین ناصر رفیعی، استاد حوزه علميه در ادامه سلسله مباحث صفات انسان‌های نمونه قرآنی، 30 شهريورماه بعد از نماز عشاء در شبستان امام خمینی(ره) حرم بانوی کرامت اظهار کرد: ویژگی‌هایی که خداوند در آیات آخر سوره فرقان ذکر است در حقیقت یک تابلویی است برای انسان‌ها که به وسیله آن صفات باید به باطن خود مراجعه و به خود نمره بدهند.

وی با اشاره به اينکه یکی دیگر از صفات مهم انسان‌های نمونه قرآنی، توحید محوری است به گونه‌ای که هیچگاه به دنبال شرک نمی‌روند، ادامه داد: شرک این است که انسان در کنار خداوند برای غیر خداوند، مقام الوهیت قائل باشیم که این کار حرام است.

سخنران حرم بانوی کرامت اضافه کرد: از دیگر صفات انسان‌های برگزیده این است که هیچگاه به ناحق دست به قتل نمی‌زنند به همین خاطر از این آیه معلوم می‌شود قتل‌ها به دو نوع حق و ناحق می‌باشد که به طور مثال قتل سلمان رشدی یک قتل به حق است.

عضو هیئت علمی جامعه المصطفی بيان کرد: کسانیکه به جنگ با خدا و پیامبر می‌روند و روی زمین فساد ایجاد می‌کنند جزای آن‌ها این است که باید کشته شوند به همین خاطر قصاص و ارتداد و… قتل‌های به حق است.

وی افزود: در دین اسلام حتی ارعاب با شوخی نیز جایز نیست و اگر انسان جهت مزاح ایجاد وحشت و ارعاب کند در پیشگاه خداوند مسئول است.

سخنران حرم بانوی کرامت در ادامه گفت: افرادی که در جامعه سقط جنین می‌کنند چه توسط پزشکان و یا خانواده‌ها که متاسفانه آمار آن در جامعه هم بالاست و کار حرام مرتکب شده‌اند چرا که مصداق کشتن یک نفس محترمه است.

وی افزود: بندگان ویژه خداوند اهل فحشا نیستند و دامن آن‌ها آلوده نیست و برای پاسخ به غرائز جنسی خود مسیر درست را انتخاب می‌کنند.

رفیعی تاکید کرد: از صفات بندگان قرآنی این است که شهادت به باطل نمی‌دهند و در جامعه نسبت به مجالس لغو و بیهوده بی‌تفاوت نیستند و امر به معروف را ترک نمی‌کنند.

کارشناس مذهبی آستان مقدس حضرت معصومه(س) بيان کرد: بندگان نمونه قرآنی، وقتی آیات خداوند قرائت می‌شود تحت تاثیر قرار می گیرند و اثرپذیری دارند و همانند انسان‌های ناشنوا و نابینا نیستند.

وی يادآور شد: آخرین صفت انسان‌ برگزیده قرآنی، این است که دائما از خداوند درخواست می کند که خانواده‌اش (همسر و اولاد) را نور چشم قرار بدهد.

انتهای پیام
captcha